Tinselflickans arkiv

Segt

Gjorde ett test i går när jag kom hem. Ett riktigt, CB digitalt gravtest. Nada, så klart. Inte gravid.

Samtidigt börjar jag bli lite orolig. Nu är jag på dag 42 eller 43 – så lång cykel har jag aldrig haft. Vaknar varje morgon med huvudvärk och är toktörstig. Antar att det är akupunkturen som spökar men jag kan inte låta bli att hoppas.

Hoppas att det har inträffat ett mirakel.

För tills dess att mensen behagar dyka upp kommer jag att tro, åtminstone till kanske 5-10 %, att jag kanske skulle eventuellt kunna vara gravid.

Kanske.

Möjligtvis.

Trots negativt gravtest. Dumt va?

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. skåneAnna skriver:

    Å vännen
    *kramar*
    så tungt!
    och orättvist!

    (men jag skulle testa med ett _vanligt_ test för CB’s digitala blev fullständigt utskällda inne på AFF för en tid sedan.)

  2. baby or not skriver:

    Nej, inte alls dumt. Hoppet är ju det sista som lämnar människan

  3. adde skriver:

    Inte ett dugg dumt! Det är väl klart att man hoppas iaf liiite tills annat är bevisat. Fullt normalt! Men det borde vara förbjudet att mens kan djävlas så här…

    Kramar

  4. Tilda skriver:

    Hur skulle du kunna tänka något annat? Jag tycker att det är helt normalt att tänka så när du gått över tiden. Det är verkligen gräsligt att behöva vänta så på mensen. Bamsekram på dig! Jag håller en liten tumme ändå.

  5. Anonymous skriver:

    Håller som alltid tummarna!
    Thea

  6. Storkenflyger skriver:

    Ja du är lite crejsy på den här punkten. Men va fasen. Det är ok det med. 🙂

    Hoppas den däringa akupunkturen sätter sprätt på fertilitetsfaktorerna ordentligt nu.

    Kram

  7. Anonymous skriver:

    Men åh, menselände, ta och dyk upp NU. Eller håll dig borta av rätt anledning i ett gäng månader.

    Det där hattandet borde vara straffbart.
    Förstår helt och fullt att lite av hoppet finns kvar, det gör det ju till man börjar blöda.
    KRAM

  8. Anonymous skriver:

    Fy bubblan vad dessa hormoner kan ställa till med!
    Eller så är det så att du siktar på att hamna i Guinessrekordbok!
    Hoppas ska man alltid göra.

    Styrkekramar i massor!
    Agapanthus

  9. Flirtiga Fröken skriver:

    Jag vet vad du går igenom. Det är jättejobbigt och även om testet säger negativt finns ändå det lilla hoppet tills mensen kommer.

    Oavsett om det blir nu eller senare, så håller jag tummarna för att du blir gravid och att ni får ett underbart litet barn.

  10. Anonymous skriver:

    Fan. Jag hoppades på nåt mysko vis. Har en kompis som försökte i flera år. De hade dåliga odds bägge två. Han långsamma simmare och hon segt slem. När de gav upp och tänkte att de skulle skita i det och adoptera. DÅ. Hoppet är ju liksom det sista som överger en. Kram!

  11. Betty2 skriver:

    Skit oxå… 😦

  12. pia skriver:

    Men(s) vad tusan! Är det IVF-hormonerna som spökar? Men jag tycker inte du är dum som hoppas. Jag hoppas också för dig, det vet du.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

