Tinselflickans arkiv

Sakta i backarna!

Få nu inte för er att jag är gravid. Jag tror verkligen inte att jag är det.

Jag testade med äl-stickor (som visserligen gick ut i höstas men ändå) i kväll. De ska ju ge utslag om man är gravid och tro mig, det fanns inte tillstymmelse till streck där.

Så det är bara att vänta och se.

Det enda negativa med det här är att om menscykeln strular när vi väl ska sätta in nästa gäng med embryon (gud förbjude att ingen klarar upptiningen, sån otur kan vi bara inte ha) så kommer jag att få köra i stimulerad cykel. I och för sig så kanske det inte är så negativt, flera jag känner har plussat efter FET i stimcykel, men då blir det ännu fler hormoner som man proppar kroppen full med. Och det vill jag helst undvika.

Men jag lovar – har inte mensen kommit till på söndag ska jag testa igen. Med ett riktigt gravtest. Promise.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Amen asså…det e ju faktiskt inte alltid som äl-test visar + om man e gravid;) Men jag tror som du att mensen bara hakat upp sig för tror inte du själv att du e gravid så kan ju inte jag tro det eftersom det bara e du som vet hur det känns i din kropp.

  2. Anonymous skriver:

    Du känner väl dig själv bäst. Men lite spännande är det ändå…

  3. skåneAnna skriver:

    Jomen, jag tyckte ju bara att du skulle ta och ”få igång” mensen genom att testa…
    Fast som anonym här ovan säger: jag känner inte NÅN som fått utslag på ÄL-test när de varit gravida (och jo, de har testat för de hade också hört att de hormonerna liknar varandra…)

    I alla fall tror jag inte du kan locka fram mensen med ett ÄL-test, det måste nog vara äkta vara, och helst i flerpack – då kommer den ”garanterat” direkt. Ju dyrare flerpack desto bättre? (egen erfarenhet)

  4. Umeboshi skriver:

    Nämen nu blir jag snart alldeles ”spattig” här på jobbet… *hotar med att maila över en bild på hur jag känner just nu, illustrerat av min yngsta skitunge*

    🙂

  5. Betty2 skriver:

    Mycket spänning nu då, men du verkar ju vara helt cool. 😉 Jag förstår dig iofs, eftersom min egen mens blev extremt försenad efter varje IVF-försök och sedan var cykeln längre i upp till 3 månader…

    Lycka till, hur det än blir. 🙂 (Dvs antingen ett plus på söndag eller att du får göra FET som planerat utan problem.)

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

