Tinselflickans arkiv

Uppfylld av kärlek

Kramade min älskling för en liten stund sen och började tänka – högt. Undrade vart min mens hade tagit vägen, den bör nämligen vara på g lite närsomhelst.

Fast ibland efter en ivf har det gått 38 dagar, sa jag högt till mig själv.

Ja, och än så länge har det bara gått 33, sa min älskling.

Jag blev helt ställd, och tittade på honom med stora ögon. Hur fan visste du det?

Jag vet vilket datum du började blöda, det är ju bara att räkna, konstaterade han.

Inte så bara. Det är första gången han haft stenkoll och det gjorde mig faktiskt riktigt glad. Hans följande ord gjorde mig ännu lyckligare.

Vi är faktiskt två om det här.

Och sen höll han en lång monolog om hur mycket han ville ha barn med mig. Sånt som jag vet egentligen – men som det är bra att bli påmind om.

Postat i:Kärleken,

No Responses Yet

  1. Hemlliz skriver:

    Underbar man du har:-D

  2. Betty2 skriver:

    Håller med hemlliz. 🙂

  3. Umeboshi skriver:

    kan man annat än le åt den där nallebjörnen som du har som sängkamrat..? Han är ju för go… 🙂

  4. Storkenflyger skriver:

    Du är en lyckans ost Tinsel. Jag blir avis som en get att ni är TVÅ. Men glad för din skull så klart 🙂

  5. Anonymous skriver:

    Du verkar faktiskt ha en GULD-man, grattis till det!
    Min är också gjord av guld, men jag undrar om han har koll på mina cykeldagar… I highly doubt it. Men man vet ju aldrig. Ska kolla det där! 🙂

  6. Tinselflickan skriver:

    Min man är underbar. Det är jag medveten om. Och mycket tacksam för.

  7. Anonymous skriver:

    Imponerande! Och vilken härlig andra halva du har här i livet. Kärlek.

  8. Harmony skriver:

    Han är fantastisk!!
    Lyckliga du.
    Lyckliga ni.

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

