Tinselflickans arkiv

God fortsättning!

Började dagen i går med att tappa en spegel på golvet – som gick sönder så klart.

Ironiskt sa jag till älsklingen att Så mycket värre än det har varit kan det knappast bli men det är klart att jag kan ha fel.

Till exempel skulle min mamma kunna bli sjuk. Eller jag, eller ännu värre min man. Sju års olycka…

Fast så himla vidskeplig är jag inte att jag tror på det där. Bara lite. Litepyttelite.

Annars var dagen jättebra. Mamma och jag lagade en av våra bästa Janssons frestelser någonsin, vi åt ett fantastiskt gott julbord och fick finfina julklappar alla tre. Lite tomt var det – det är faktiskt roligare med tindrande barnaögon på julafton men jag gjorde mitt bästa för att tindra ikapp. Kvällen avslutades med Notting Hill, Medan du sov och till sist A few good men (kommer inte på svenska titeln).

Sen sov maken dåligt, han beskyller mig för att ha snarkat men jag tror faktiskt det var tomten han hörde. Gubben måste ju slockna lite varstans för att orka runt till alla hushåll…

God fortsättning på julen hörni!

Postat i:Högtider

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Tack detsamma, skönt att höra att ni haft en bra och mysig julafton! Glöm det där med 7 års olycka, det stämmer INTE! Döda ting har inte sådan makt 🙂
    Kram Humlan

  2. Göteborgskan skriver:

    God fortsättning på dig!

    Vet du, jag har själv sänkt en stor rackarns spegel för knappt 6 år sedan. Och jag kan inte påstå att jag har haft otur sedan dess. Snarare tvärtom! 😉

    Jul & Nyårskram

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

