Tinselflickans arkiv

Akupunktur?

Min endovärk har kommit tillbaka. Lite skarpt sådär.

Jag vill inte gå på bindvävsmassage igen. Även om det gjorde mig gott så ligger stället åt lite fel håll för mig. Jag har numera ganska fullt upp på dagarna och saknar möjlighet att komma ifrån på samma sätt som tidigare.

Så jag är inne på akupunktur eller zonterapi. Men måste hitta någon som är bra någorlunda centralt i Göteborg.

Någon som kan rekommendera nåt?

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. hannah30 skriver:

    Hej igen. Prata med Millan76, hon var på akupunktur hos en kvinna mittemot operan som hon var jättenöjd med. Sa att det kändes mkt bra och att det var lite som terapi. Kram!
    (Vet inte om det är åt rätt håll iof:-))

  2. Anonymous skriver:

    Jag kan rekommendera Mia Svedlund på Lundgatan i Gbg, se http://www.akupunktur-nu.nu.
    Hon hjälpte mig otroligt mycket, inte bara genom akupunktur utan också genom homeopatiska mediciner och en hel del ”prat”. Hon är lite som en klok gumma 🙂
    Kram Humlan

  3. Anonymous skriver:

    betyder det att endon växt på sig?? Då kan det kanske vara bra med ett ”klimakterie” besök för att öka resterande chanser att bli gravid. Ju mindre endo desto större chans…har jag hört..e det så?

  4. millan76 skriver:

    Skickade ett mail till dig om ”min” akupunktör. Lycka till! Kram

  5. Betty2 skriver:

    Jag gissar att jag kommer med samma tips som Millan76, men skriver det ändå för säkerhets skull. 😉

    Fungera (sjukgymnasterna) gör akupunktur för att hjälpa ofrivilligt barnlösa. Jag och några andra Iris-tjejer har gått där, och jag kan ge dig namnet på tjejen jag gick hos. Var väldigt nöjd men hade liksom du svårt att komma dit från jobbet, fast det är närmare för dig. (Ligger nära Lilla Bommen, mittemot Operan.) Om man lyckas få remiss (t ex från SU) så får man akupunktur-behandlingarna på sjukvårdsfrikortet. (Det lyckades aldrig jag få, fast jag tycker absolut att det är värt att fråga – speciellt med tanke på din endo!)

    Kram!

  6. Tinselflickan skriver:

    Tack alla för tips! Jag ska kolla upp dem alla och redogör sen för vad det blev…

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

