Tinselflickans arkiv

Mot nya mål

Vi har lagt ner planerna för Bäbis 2007.

Vi har snackat om det och vi har tänkt. Och med ett frysförsök i mars finns det ju visserligen en chans att nå målet Bäbis 2007 men chanserna är större att det blir Bäbis 2008.

Om det är en sak jag har lärt mig är det att man ska sätta mål som man verkligen har en chans att nå och omprioritera. Så slipper jag bli så jäkla besviken nästa jul och nyår när jag fortfarande ingen bäbis har.

Om jag inte har en i magen, förstås.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Hemlliz skriver:

    Det är nog smart att sätta sådana mål ja…
    Jag håller tummarna för att du är ganska höggravid nästa jul…

  2. Anonymous skriver:

    Fy vad tragiskt det är att flytta på sina mål hela tiden. Det är så otroligt frustrerande!!

  3. Anonymous skriver:

    Tycker det är bra att ni satt upp nya mål, även om jag förstår att det känns väldigt jobbigt. Ni kommer lyckas och jag hoppas det blir snart!! Ta hand om varandra och gör sköna och roliga saker. Mina tummar hålls hela tiden för er.
    Kram Humlan

  4. Anonymous skriver:

    Hej! Jag håller alla tummar jag kan för er!
    Kram Pernilla

  5. Anna skriver:

    Nytt mål: Smällis 2007
    Dvs På smällen 2007

    You can do it!
    Det kommer att fungera.

  6. Anonymous skriver:

    Jag tycker du ska ha en bebis i magen iaf nästa jul. Det tänker jag satsa på iaf!

    Håller med tingeling om att det är väldigt frustrerande att flytta sina mål hela tiden.

  7. hermelinen skriver:

    Tänk att ett år kan vara över innan det ens har börjat… Blir så sorgsen när jag läser ditt inlägg. Så orättvist att ni ens ska behöva göra upp sådana planer! Jag fortsätter att hålla en tumme i smyg att ni har en liten hos er nästa jul! Om inte så ska du se att du är lika rund som jultomten i alla fall!

    kramar i massor

  8. Betty2 skriver:

    Hoppas att det nu inte känns mycket tyngre för att ni ”blev tvungna” att flytta fram målet till 2008. Jag hade själv en depp-period när jag fyllde 30 år, först för att jag inte hade blivit mamma (vilket jag definitivt skulle vara innan 30 år enligt alla tidigare planer/önskemål) och sedan blev det ännu värre när jag snabbt insåg att jag inte heller skulle vara det innan 31 år (pga SU’s sommarstängning). Jobbigt att det skall vara så lång ”leveranstid” på bebisar. 😉 *skojar bara lite*

    Men målet På smällen 2007 som Anna skrev tycker jag låter jättebra. 🙂 Håller mina tummar jättehårt för er, och hoppas att du sitter med stor tjock mage nästa jul. Kram på dig.

  9. Anonymous skriver:

    Hej

    Vi har oxå tänkt om med vårat mål. Och målet är att nästa jul är den sista utan barn, adopterat eller biologiskt. Har du sett PM jag skickade till dej för 2 veckor sedan på FL ? Kramar Lalli

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

