Tinselflickans arkiv

Lurad

Trots att jag borde vara en härdad, ärrad veteran vid det här laget, cynisk och lite halvt bitter, var jag nästan övertygad att det verkligen hade fungerat den här gången.

Kramperna i förra veckan fick mig att tro att något bra hade hänt. Vi hade ju dessutom fått två embryon tillbaka. Okej, jag testade negativt i fredags men jag hade ju testat för tidigt. Jag började inte blöda i fredags vilket jag borde ha gjort om man jämförde med övriga två ivf:er. Mensen kom inte igång som en störtflod som den brukar utan pytsade igång sig med små ministeg. Hela dagen i går trodde vi nästan att vi skulle få bli föräldrar i augusti nästa år. Jag skulle bli mamma!

Tji fick jag.

Och det känns ärligt talat för jävligt. Riktigt jävla eländigt.

Jag har gråtit fler tårar i dag än jag någonsin gjort tidigare. Och de rinner fortfarande.

Att kroppen kan jävlas så rejält är lite för mycket för mig att ta in. Gårdagen var hemsk. För jag sprang på toa varje timme för att kolla läget. Maken stod utanför och stampade och undrade hur det såg ut. Vi analyserade mina symtom tillsammans. Han sa med kärlek och glädje i rösten vilka söta barn vi skulle få.

Och sen kom blodet.

Blodet är på något vis det svåraste med ivf. När ens kropp gör revolt emot en. Och livet som man hade hoppats få skapa rinner ut mellan benen, ner i toaletten. Illrött. Bara skriker ut att vi har misslyckats. Igen.

Femte gången gillt? My ass. Nu är jag en ärrad, härdad veteran. Det kommer nog aldrig att fungera.

Men vi ger inte upp än. Jag ska sörja järnet i dag och gå till jobbet i morgon och arbeta. I februari åker vi på semester i tre veckor och först därefter tar vi tag i nästa försök. För jag orkar inte med fler misslyckanden på ett tag.

Postat i:FET och IVF, Kärleken,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Fy vad det värker i mitt hjärta när jag läser din text. Jag trodde SÅ mycket mer på er än på oss nu. Jag var fan i mig nästan säker på att det gått vägen.
    Gråt ut all skit idag, kramas massor och kom ihåg att det finns många som tänker på dig.
    All styrka till dig och många, många varma kramar.

  2. Storkenflyger skriver:

    Skriver och suddar. Skriver och suddar. Jag vill gärna författa någonting som kan trösta, men jag vet samtidigt att det inte går. Fan vad jag är ledsen för din skull. Jag tänker ofta på dig men idag finns du extra mycket i mina tankar.

    Du gör rätt som brejkar ett tag. Semester kommer göra er gott innan det är dags att börja tillverka decemberbebis/ar.

    KRAMAR och STYRKA från Storken

  3. Anonymous skriver:

    Kramar, kramar, kramar..
    tänker på er…finns inget mer jag kan komma på att skriva.
    Karin

  4. millan76 skriver:

    Är så himla ledsen för er skull. Vet ärligt talat inte vad jag ska säga/skriva och jag vet också att tyvärr tröstar ord väldigt lite i en sån här stund…

    Kramar hårt och länge och önskar er all styrka.

  5. Anonymous skriver:

    Skit också..

    Jag är så ledsen för er skull.

    Kram Anette.

  6. Anonymous skriver:

    Stackars Tinsel…
    Det finns ingen logik och några säkra svar i önskan om barn.
    Det finns bara en enorm önskan och en massa hopp.

    Stora tröstekramar SaltaSally

  7. Anonymous skriver:

    Åhh jag trodde ju stenhårt att ni skulle lyckas denna gång….
    Jag är så ledsen för er skull…
    På något sätt hade jag satt mitt hopp till att om ni lyckades så skulle vi göra det oxå.

    Det värsta är att man hoppas så mycket att nu denna gång måste det gå och när det sedan misslyckas så gör det så förbaskat ont!!!Det är som ens kropp är ens fiende.

    Ta nu tiden och gråt och deppa ihop så du orkar komma med nya tag.Du är en riktig ”fighter”.
    Tänker mycket på dig.

    Skickar många tröst kramar till dig!

    Zirah

  8. Tilda skriver:

    Kära vännen, både maken och jag lider med er idag 😦 Det är fan inte klokt vad man ska behöva stå ut med. Gråt det värsta du bara orkar, inget annat hjälper nu.
    Jättebamsekram från Tilda med make

  9. Nathalie Winberg skriver:

    Ledsen att det inte gick vägen för er den här gången.

  10. Puffan skriver:

    Jävla jävla skit.

  11. Anonymous skriver:

    Gråter med dig…………………. Tror inte det finns några ord som kna trösta just nu men ett stort gäng med bamsekramar överlämnar jag.

    Bamse & Styrkekramar från Agapanthus

  12. Anonymous skriver:

    Hjärta smärta
    Kanske skulle du ta en kur med akupunktur efter semestern även fast du e nålrädd (har för mig), du har ju inget att förlora förutom pengar.
    Stor kram, jättetråkigt att det inte funka men jag har inte tappat hoppet om att det kommer att funka framöver.

    Linda

  13. Grodis skriver:

    *tårar*
    F-n också… jag lider och gråter med dig/er och förbannar högre makter att ni inte fick bli föräldrar denna gång heller.. Det finns helt enkelt ingen rättvisa…

    Är SÅ ledsen för er skull och jag hittar inte riktigt orden nu känner jag, så jag sänder istället många tankar och tröstekramar söderöver till er. Ta hand om er nu och låt tårarna rinna, skrik, gråt.. och så småningom så orkar ni skrapa ihop nya styrka för nästa försök.

    KRAAAM!

  14. Anonymous skriver:

    Fan fan FAN helvetes jävla skit!

    *kramar om*

  15. ingunn skriver:

    Ofattbart ledsamt och tråkigt och fruktansvärt och alla andra deppiga ord som finns…
    Önskar att jag kunde trolla och fixa detta åt er!

    Kramar i massor

    Ingunn

  16. Solkatten skriver:

    Jag kan inte nog påtala hur otroligt ledsen jag är för er skull. Det borde ha varit ett plus på den där förbaskade stickan. Fäller några tårar med dig…

    Kramar

  17. Liv skriver:

    Kram, kram, kram….

    Är så ledsen för din skull, hade verkligen önskat att det skulle få vara er tur nu. Tänker massor på dig.
    Kram Liv

  18. Betty2 skriver:

    Ja du vännen, inte blir det lättare att misslyckas efter flera misslyckanden, snarare tyngre för varje gång. 😦 Det låter bra med en paus och semesterresa, för att få tillbaka krafterna.

    Om det kan trösta lite så är jag ju ett bevis på att det kan funka även efter många misslyckanden. Och att det kan lyckas på FET trots att man inte lyckats på färskförsök. Jag hoppas och tror att det kommer gå vägen med något/några av era toppembryon i frysen – när det blir dags för det.

    *Massor av kramar*

  19. Erica skriver:

    Man ska inte svära men…

    Helvetes jävla skit.

    Det känns förjävligt och det ÄR förjävligt och orättvist…

    Inga ord ger rättvisa.

    Stor kram.

  20. pia skriver:

    Jäkla skit! Jag trodde verkligen att det var dags den här gången.
    Vet inte vad jag ska säga, men massor av kramar!

  21. Camilla skriver:

    Tänker på dig. Sörjer med dig. Det är så jäkla orättvist. Kram.

  22. Umeboshi skriver:

    *kram*

  23. Mia skriver:

    Tänker på dig. Hoppades hela helgen, har faktiskt till och med drömt om dig inatt. Fick för mig att det gått vägen och blev glad för din skull. Men….

    Önskar att jag hade haft rätt!

    Skickar stora kramar, från både mig och Kalle.
    / Mia

  24. skåneAnna skriver:

    Fan fan fan!
    Säger som Storken: jag skriver o suddar, skriver o suddar….

    Tänker på dej!
    *KRAM*

  25. sanna skriver:

    Gumman, jag skulle vilja krama om dig och kunna säga att allt blir bra.

    Jag har inte gått igenom ett års påfrestande IVF:er och FET… minns bara hur smärtsamma tårarna när den förhatliga mensen kom var.

    Jag önskar att du slapp det här.

    KRAM Sanna

  26. Anonymous skriver:

    Ja, det är så det är, man åker ner på bottnen ett tag. Men jag vet du tar dig ur det! Men lås det inte inom dig, skriv och gråt och bråka!
    Kramar, från en som varit där.

  27. Carnesir skriver:

    Fan vad trist! Tur att du är stark men även för den starke är sånna här prövningar tuffa. Stor styrkekram från mig till dig.

  28. Anna skriver:

    Mitt hjärta blöder för dig, Tina. Jag tänkte på er och skickade upp en liten önskan till högre makter igår. Jag vet inte vad de pysslade med, hade kanske överbelastad växel eller bara telefonsvarare på…

    Bryt ihop och kom igen. Snart.

  29. Anonymous skriver:

    Usch vad livet är emot en ibland… Det gör ont i själen av att förstå vad du går igenom.

    Jag vet att detta inte hjälper just nu, men måste ändå säga detta: Fundera över hur mycket ni egentligen ska utsätta dig och din kropp för för innan ni går vidare. Det finns fler sätt att bli en lycklig familj på.

    Själv har jag alltid sett fram emot att få bli mamma till åtminstone tre barn, alla blonda och blåögda som mej och min man. Men jag har precis (efter många års egna försök) fått veta att det idag är omöjligt pga missbildningar. Fast att det kanske går men kommer att kräva två operationer och IVF. Och att det då bara kanske funkar.

    Min man och jag har bestämt oss för att adoptera istället. Vi vill inte utsätta mig för alla hormoner och den psykiska pressen som skulle krävas. Hemutredningen är precis påbörjad!

    Om man tänker lite på det så är vi i alla fall både friska och kloka. Och vi är säkra på att vi blir en bra familj oavsett om barnen har blå eller sneda bruna ögon.

    Kram,
    A

  30. Lillan skriver:

    Ja, hur tröstar man? Det var ju femte syskonförsöket som blev vårt ”lucky number”, så jag hoppades ju verkligen att ni skulle ha samma tur. Semester blir nog bra nu…

    kramar i massor!
    //Lillan

  31. Anonymous skriver:

    Anna i Åbo said…

    Kramar! Jag är ledsen för er skull. Har inte några kloka ord heller, men jag tänker också på dig.

    Vi har också bestämt att börja köa till sjukhuset för att göra IVF. (Eller rättare sagt ICSI). Det känns tungt redan, speciellt när jag har läst här hur tungt det kan vara. Kramar…

  32. Salvia skriver:

    NEJ!

    Nej, nej, nej, nej, nej.

    Fan också.

    Alla kramar, all värme, all styrka, allt hopp jag har, ger jag till dig nu.

  33. bono skriver:

    Önskar verkligen att det fanns något att säga som tröstar, men tyvärr gör det ju inte det. Förstår att det känns fruktansvärt tungt just nu.

    Tycker att ni gör helt rätt som pausar ett tag, det tar tid innan man vågar börja hoppas igen.
    Många kramar till er

  34. crrly skriver:

    *tårar*

    Nej men för helvete. Inte igen. Fan, fan, fan, fan, fan. :´( Är så jävla ledsen och arg och förtvivlad för er skull.

    *massa massa kramar*

  35. Anna S skriver:

    Jag önskar att jag kunde säga en massa saker som skulle få dig att må bättre, men vet att det inte finns några såna ord just nu…så jag ger dig all min värme o tankar! *stora kramar*

  36. Sommartjejen skriver:

    Tittar in med en bamsekram till dig – vet ju att inga ord tröstar dig idag…livet är bara för jäkligt när det händer igen och igen och igen.

    Önskar jag kunde trolla!
    KRAM

  37. Anonymous skriver:

    vet inte vad jag ska skriva, men jag känner med dig!

    Massa kramar!!!

    LillAnn

  38. emma skriver:

    Jag har läst här ett tag men tror inte att jag har kommenterat.

    Nu blev jag såååå ledsen över att läsa detta. =(((

    Hoppas att ni kan rå om varandra och hitta tillbaka från tårarna.

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

