Tinselflickans arkiv

Skengravid?

Jag blir så trött på mig själv. Nu har jag tusen symtom som skulle kunna betyda att jag är gravid. Samtidigt har det där molande värket i höger sida börjat – den som brukar vara en förvarning om att mensen är på g.

Jag har sovit så ohyggligt dåligt i natt. Dels har jag tänkt en del på gravid-/ ickegravidsituationen, men mest har jag tänkt på jobbet*.

När jag sover dåligt och är supertrött brukar jag må illa. Vilket jag gör nu. Och självklart börjar hjärnan dansa konstiga logiska kullerbyttedansar och har fått det till att jag är gravidillamående. När det i själva verket handlar om trötthetsillamående.

Jo, och så var det det där med tröttheten. Man brukar tydligen bli väldigt trött när man är gravid. Jag är superdupertrött, och har varit det de senaste dagarna. Men medan jag vet att det beror på att jag sovit dåligt tror min barnlöshetshjärna – den som tror att jag är gravid vareviga jäkla månad – att jag är gravidtrött.

När vi började försöka få barn hängde jag en del på familjelivs planerar barn-trådar och där kunde man lära sig att den som var gravid frös mycket. Den kunskapen har min barnlöshetshjärna tagit tillvara. Vilket är lite synd för jag är en frusen människa. Fryser jämt.

Summa summarum: Jag är jävligt gravid hela tiden.

Eller hur.

* Tro det eller ej men jag har ett annat liv också, utöver barnlöshet och ivf, även om det inte verkar så ibland…


PS. Nej, jag har inte börjat blöda än. Så barnlöshetshjärnan kan faktiskt ha rätt den här gången. Det gäller bara att klara den här dagen. Och kanske några till.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Tilda skriver:

    Puh, skönt att se att du fortfarande hänger i! Och även om jag inte ruvar så är jag i samma tillstånd just nu, jävligt skengravid. Var ska detta sluta…
    Bamsekram från Tilda denna reginga och gråa lördag!

  2. skåneAnna skriver:

    Hoppas hoppas hoppas intensivt att du ska få ett positivt besked innan helgen är över ( eller du kanske inte testar förrän i nästa vecka….)

  3. Mia skriver:

    Hej vännen, ja, jag har hittat hit. Har smugit in och hållit lite koll på dig – och inte velat störa, liksom. Men nu MÅSTE jag ju bara ge mig till känna för att berätta att JAG HÅLLER TUMMARNA STENHÅRT. Himla svårt att adventspyssla utan tummar men det är som det är. Tycker verkligen att det måste vara er tur nu.

    PS Grattis till jobbet!
    Stora kramar från din exjobbskompis

  4. Betty2 skriver:

    Puh, skönt att se att mensen fortfarande håller sig borta. Jag kommer titta till dig regelbundet under helgen för att kolla dina uppdateringar. Och hoppas att det slutar med ett lyckligt grav.test i stället för mens. Håller alla tummar som går!

    Kram!

  5. Anonymous skriver:

    Nej meeen…du hänger kvar, UNDERBART! Blev så glad när jag loggade in och såg att ingen mens gett sig till känna än!
    Herregud det finns ju stora förhoppningar nu! Och du vet att jag hoppas, allt vad jag orkar och hinner! KRAM på dig!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

