Tinselflickans arkiv

Sinnesfrid

Jag gjorde ett test i morse. För sinnesfridens skull. För att jag skulle kunna känna mig lugn.

Det blev negativt, som jag befarade.

Självklart finns det en liten, liten chans att jag har testat för tidigt. Jag har svårt att tro det. Jag tror att min mens kommer i dag. Som vanligt.

Min man tror att jag har fel. Som vanligt. Han är den obotlige optimisten, jag den obotlige pessimisten.

Det vore trevligt om han någon gång kunde få rätt.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Lajsa skriver:

    Nej det ville jag inte läsa men jag hoppas att tanten håller sig borta och att testet ändrar resultat vid nästa test.
    Kram!

  2. skåneAnna skriver:

    Det första jag gör på mornarna – och det sista på kvällarna, är att logga på din blogg och se hur du har det – negativa tester *BLÄ*!!

    Men jag tillhör dem som testat negativt – och ett par dagar senare positivt, så jag är böjd att hålla med din käre make (som fö verkar vara en riktig juvel!!)

    Nu så: Tanten håller sig på avstånd och din hCg ser till att föröka sig – basta!!

    *många tummar*

  3. Betty2 skriver:

    Beklagar det negativa tjuvtestet. 😦

    Om det är ÄP + 14 dagar i dag, vad innebär det i ruvardagar? (Jag är för trött för att kunna räkna ut det nu på morgonen. ;-)) Om ET är dag 0 borde du vara på ruvardag 11 eller? I så fall kan det definitivt ha blivit ett falskt negativt resultat. (Detsamma gäller ruvardag 12.) Jag hoppas att din man skall få rätt den här gången och håller tummarna stenhårt för att mensen INTE skall komma! Tänker på dig.

    Massor av kramar!

  4. Solkatten skriver:

    Åh, hoppas att du helt enkelt testade för tidigt! När har du din riktiga testdag?

    Fortsätter hålla tummarna för dig

  5. pia skriver:

    Jäklar!
    Men här släpps inga tummar. jag håller på att din man har rätt.

  6. crrly skriver:

    Äsch, du får ju inte tjuvtesta!!! Fusk. Det är väl det dummaste man kan göra… visar absolut ingenting man kan lita på ändå ju.

    På Cura fick vi vänta i 22 dagar efter ÄP, det du. De flyttade fram testdatum eftersom så många fick falska plus…

    Håll ut!!!!!!!!!

  7. Anonymous skriver:

    Helvete! Vad är det för fel på den här världen när den inte kan låta varken dig eller mig bli lycklig nångång?
    Jag är SÅ ledsen för din skull. Och väntar på reaktionen på mitt eget misslyckande snart. Den kommer säkert, i någon form. KRAM till dig, vi kommer igen, helt säkert!

    Och ja..INGET är ju säkert ännu.

  8. Tilda skriver:

    Sköt om dig gumman, jag släpper inte heller tummarna än för det kan mycket väl vara för tidigt. Bamsekram på dig och en till maken som orkar vara så positiv 🙂

  9. Anonymous skriver:

    Stor kram!

  10. Anonymous skriver:

    Hej Tina! Jag gjorde likadant, testade på fredagen -då var det negativt, sen testa jag på måndagen och fick svagt plus-sen höll jag på så hela veckan 🙂 och plusset blev starkare! Vad jag ville säga är att DET FINNS HOPP 🙂
    LYCKA TILL!!!!!!!

  11. hermelinen skriver:

    Åh… Jag hoppas av hela mitt hjärta att optimisten får rätt!

    Kramar i massor!

  12. sanna skriver:

    Åh nej, jag hoppas också att optimisten har rätt. Så himla mycket. Det är hans tur att få rätt!

    Jag har testat neggigt och sedan fått plus.

    Stor kram från Sanna

  13. Anna skriver:

    Ruvardag 11 eller 12? Tina, det ÄR för tidigt. BIM har inte med saken att göra har jag fått lära mig, embryot växer lite långsammare i början eftersom det inte befinner sig i din kropp, så alltså kan man inte räkna som BIM under en vanlig menscykel.

    Så detta negativa test vägrar jag tro på. Håll ut!

    Jättejättekram

  14. Isidor skriver:

    Pessimisten har ofta rätt, men har ingen glädje av det. Optimisten har ofta fel, men får vara nöjd så länge det varar.

    Vem av dem upplever, totalt sett, störts olycka? Den som är lagom olycklig hela tiden, eller den som först är nöjd, och sedan kommer ner på jorden igen?

    Vi håller tummarna för att just du är en udda pessimist. En så’n som har fel…

  15. Anonymous skriver:

    Jag känner starkt inom mig att du ska lyckas denna gång!Jag har kännt det sedan din insättning och jag ändrar mig INTE!

    Kramiz Zirah

  16. skåneAnna skriver:

    Och använder du digitala gravtester oxå? För när det begav sig sist vet jag flera inne på AFF som fick negativt med dom och sedan positivt med de vanliga testerna… *envisas*
    Det SKA vara din tur nu ju!!!!

  17. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Stora kramar!!!!

  18. Anonymous skriver:

    Gumman !!
    jag hoppas så att det var ett för tidigt test. Usch känslorna du har nu vill man inte ha. Lider med dej gumman, jag hoppas så att det var för tidigt och att mensen håller sig borta. Miljoner kramar Lalli

  19. Salvia skriver:

    Nej. Usch vad trist.

    Jag vill inte sluta hoppas riktigt än.

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

