Tinselflickans arkiv

Kvällsrapport

Jag är ledsen, jag har varken tid eller ork att svara alla era kommentarer men i morgon är det lördag och då kanske jag hinner…

I alla fall så har jag inte börjat blöda än. Så lite hopp finns det allt.

Det var någon som undrade om jag inte började blöda en dag försent förra gången. Det stämmer, men det var ett frysförsök, och de har varit lite olika för mig. Mina färska provrörsförsök – de två jag gjort – har avlöpt exakt likadant. Det vill säga, blödning exakt dag 14 efter äggplocket, som ju är den dag man har ägglossning.

Sen kanske min lutealfas har förlängts en dag, jag vet inte. Men jag tror inte det är så vanligt att den hoppar fram och tillbaka. Enligt vad jag har hört ska den vara konstant. Börjar jag blöda i morgon så vet vi att så inte är fallet.

Jag är i dag på ruvardag 12. Om man räknar återförandedagen, ET, som dag 0. På Carlanderska har man testdag på ruvardag 14 eller 15, har jag för mig. Vilket borde bli söndag eller måndag. På Sahlgrenska är det inte förrän ruvardag 18. Torsdag. Jag kommer inte att kunna hålla mig så länge som till torsdag, så mycket vet jag. Men har jag inte börjat blöda i morgon kommer jag nog att testa söndag morgon.

Tills dess – ja, håll gärna en tumme eller två. Hoppet har inte övergett mig helt även om jag faktiskt känner mig rätt likgiltig just nu. Vet att pulsen kommer öka markant om jag får en chans att testa igen…

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Tess skriver:

    Ja du… vad ska man säga. Jag vet i varje fall att jag kommer att sova med tummarna hållna (och vakna och inte kunna röra dom…). Jag tänker på er. Jag väntar här tillsammans med er.

  2. Pia skriver:

    Vi kommer tänka på dig i helgen och hålla tummarna extra i grupp för dig!

  3. Anonymous skriver:

    Jag har bara två tumms så jag knyter tårna oxå;)

  4. Camilla skriver:

    Jag håller sååååå tummarna för dig ska du veta!

  5. Anonymous skriver:

    Jättekram på dig Tinsel!!

    20 tummar i Linköping som vanligt.
    /Anette.

  6. skåneAnna skriver:

    *TUMME*
    och
    *KRAM*
    från Skåneland

  7. dagmara skriver:

    Tänker på dig. Håller tummarna…

  8. Betty2 skriver:

    Skönt att höra att mensen fortfarande håller sig borta. Jag fortsätter hålla tummarna hårt! Nu f-n skall det bli +!

    *KRAM*

  9. Adde skriver:

    ”Jag är ledsen, jag har varken tid eller ork att svara alla era kommentarer men i morgon är det lördag och då kanske jag hinner…”

    Söta Tinselflickan, inte behöver du väl svara alla våra kommentarer heller. Vi vill ju bara visa dig att vi tänker på dig och hoppas tillsammans med dig. (Och jag hoppas att ingen av de andra som skriver tar illa upp att jag använder ”vi”…)

    Du skriver när du har ork och tid och lust och vi finns här och tänker på dig och hoppas för er oavsett om du skriver eller ej. Så det!

    cyber kramar en gros

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

