Tinselflickans arkiv

Inga droppar än

Okej. Jag kanske testade för tidigt.

Men jag är så himla van vid att mensen kommer på äp + 14 så jag kunde inte ens tänka mig att ett gravtest inte skulle visa rätt i dag. Jag blandade ihop äp + 14 med ET + 14.

På plussidan kan jag säga att jag inte har börjat blöda än. Inte tillstymmelse till mens.

Däremot mår jag illa som fan, men jag tror att det beror mer på att jag slängde i mig en halv falafel innan jag tryckte i mig en halv tårtbit än en eventuell graviditet.

Men jag kan säga så här. Kommer det inget blod innan kvällen kommer mina förhoppningar att öka rejält.

Och då kommer jag att bli skitförbannad om mensen kommer i morgon och har lurat mig på konfekten. Just nu känns det nämligen som om jag är på väg upp ur det svarta hålet. Jag kan åtminstone se ljuset.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Anna i Åbo said…

    Kramar! Jag hoppas det bästa och önskar dig allt ork som finns i världen.

  2. Stumpan skriver:

    Håller tummarna så mycket jag bara kan!

    Kramar i massor/Stumpan

  3. Storkenflyger skriver:

    Vik hädan onda mens, tvi tvi!

  4. Puffan skriver:

    Åh, jag hoppas så mycket att jag knappt kan sitta stilla. Jag håller tummarna stenhårt och hoppas SÅÅÅÅ mycket att du har fel och din man har rätt och att ni får världens bästa för tidiga julklapp. Du måste bli med bäbis nu. Det bara är så! Stor kram!!

  5. emma skriver:

    Har läst här ett tag men inte kommenterat. Sorry.

    Jag håller alla tummar jag har för er. Jag tycker att jag känner på mig att det här är gången det går vägen för er. Jupp, det känner jag alldeles tydligt!
    😉

  6. Anonymous skriver:

    Hoppas oxå såklart att det är nåt men vågar inte hoppas för mycket ändå. Sist när du ruvade så kom väl mensen en dag försent eller hur det var.
    Varför utvecklas förresten embryot saktare om det inte är inne i kroppen hela tiden…undrar eftersom ET+14 blir 16dpo och 2 dagar längre än vad man ”brukar” testa. Jag har inte mycket koll ska tilläggas;)

    Linda

  7. Åsa skriver:

    Vi håller tummarna i Malmö i helgen, och tänker på dig!

  8. Anonymous skriver:

    Och JAG håller förstås tummarna för dig, Tina! Jag har 2 lediga nu, när jag gett upp hoppet å mina egna vägnar.. JAA, hoppas!!!!!

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

