Tinselflickans arkiv

Fortfarande inget

Inte en menskänning, inte en kramp, inte ett skit.

Jag har läst alla era uppmuntrande kommentarer och försökt ta dem till mig men jag är ledsen – jag har svårt att uppbåda någon form av hopp just nu.

Jag ska ta mig igenom denna dag och morgondagen. Klarar jag mig förbi fredagen (äggplock + 14 dagar = beräknad mens) utan att börja blöda kan det tänkas att jag börjar hoppas igen.

Jag har blivit besviken så många gånger förr att det inte känns som en möjlighet att jag ska bli lycklig just den här gången. Kanske nästa.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Storkenflyger skriver:

    Finns ändå vid din sida i cyber och hoppas oändligt mycket att du får bli tvillingmamma!

  2. Anonymous skriver:

    Jag följer slaviskt din blogg och tycker verkligen att det är din tur att lyckas nu!
    Hoppas så mycket för din skull och har faktiskt en maggropskänsla att det kommer att gå vägen den här gången. Vill ju inte ge dig hopp på basen av något som jag bara ”känner på mig” men jag kan heller inte låta bli att skriva det. De där smärtorna du hade, vad kunde de annat vara? Jag har läst så mycket om liknande fall, där folk haft identiska symptom med dina! Kämpa på, Tina. Det är en helvetisk tid det här. Själv är jag inne på ”ruvardag” 14 idag och ingen mens, 16 dagar efter ÄP. Och jag är så otroligt pessimistisk! Vågar liksom knappt leka med tanken att det skulle lyckas, det känns såå osannolikt! Ja, du vet ju vad jag menar.
    Men kämpa, kämpa Tina! Snart vet du!! Jättekramar till dig!

  3. Isidor skriver:

    ”Nästa gång” är faktiskt inte mer sannolik än den här.
    Eller, om man vänder på, vilket man bör göra: den här gången är inte mindre sannolik än nästa, och det har ju inte gått åt skogen än. Om du tror på nästa försök, kan du lika gärna tro på detta.

    Det är dessutom som att göra experimentet Schrödingers Katt, och inte öppna lådan. Enligt Schrödinger har då båda de möjliga utfallen inträffat tills vi öppnar och tittar.

    Håller alla tummar!

  4. Tilda skriver:

    Jag förstår hur du känner dig och det är ju helt normalt. Hittills vet du inget annat än att det inte blir något av det, allt annat är främmande och nästan otänkbart. Men faktum är att det händer, man kan bli gravid av IVF 🙂 Det är inte bara en kamp fyllt av besvikelser och någon gång BLIR det din tur. Kanske är det just denna gången. Jag håller i alla fall tummarna fortfarande, hårt!
    Bamsekram

  5. skåneAnna skriver:

    hoppas så för din skull – det måster vara din tur nu, helt enkelt!!!
    *kramar om*

  6. adde skriver:

    en dag i taget
    en timme i taget
    torsdagen är snart halvt förbi

    megakramar

  7. Lillan skriver:

    Du får börja göra som jag gjorde inför frysförsöket – planera för NÄSTA bebis… Du vet ju hur jag försökte förklara att jag ville tänka bort möjligheten att det inte skulle bli någon bebis genom att tänka på en trea… Det verkade ju funka 😉 Jag ser fram emot Gravid-/Bebisfika i Göteborg framåt vårkanten, gumman!

  8. vb skriver:

    Tänker mycket på dig. Kanske är det ingen idé att hålla på att jämföra eftersom det alltid är så olika för alla, men just när vi blev gravida så kände jag förstås ingenting. Tidigare ET och FET hade jag alla symptom. Molvärk, illamående, svällande bröst.

    Fick blödningar dessutom så allt såg kört ut, men ja, det tog sig.
    Jag var redan inne på när vi skulle börja nästa ivf-omgång alt adoption och tänkte allt mer på den bebis jag fått en bild av i huvudet, men så långt kom vi alltså inte.

    kramar tummarna hårt.

  9. crrly skriver:

    Ger _inte_ upp hoppet för dig, gumman! KRAM!

  10. Ingunn skriver:

    Tänker på dig, Tinsel!
    Och hoppas!

    Kram

    Ingunn

  11. Anonymous skriver:

    Styrkekramar till dig i massor!
    Lider så med dig.
    Håller mina tummar:-)

  12. Betty2 skriver:

    Att du inte känner något behöver absolut inte vara negativt. Om jag inte minns helt tokigt så var det så för mig med. Först mensvärk en/ett par dagar, sedan ingenting alls. (Majoriteten av dagarna under den här tvillinggraviditeten har jag INTE haft ”växtvärk”! Det händer inte särskilt ofta att jag får det.) Och som så många har sagt: det är helt olika för olika personer och dessutom olika för olika graviditeter. Det är ju den här ovissheten som är så fruktansvärd, att man inte kan få veta i förväg hur det har gått…

    Håller mina tummar hårt för dig och hoppas att testdagen snart är här. Bamsekram!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

