Tinselflickans arkiv

Hopplös

Jag hade mensvärk i går men sedan i går eftermiddag ingenting. Inte ens minsta lilla krämpa.

Det gör mig förtvivlad. Om jag inte känner någonting kan det knappast hända någonting därinne. Så resonerar jag.

Så allt hopp som tändes med de där jobbiga kramperna är nu borta. Sjunker ner i ett svart hål.

Blä.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Känner till det där svarta hålet, det är ingen trevlig plats..
    Men tänk om det var så att det var ägget som fäste när du hade så ont? Och nu känns det inte längre?
    Håller tummarna SÅ hårt för dig nu, Tina!!

  2. Anonymous skriver:

    Hej
    Jag tror precis som ”tingelin”, att äggen/ägget fäst och därför känns det nu bättre! Håller tummarna!
    Karin

  3. Maria skriver:

    När jag blev gravid så hade jag ett enda symptom och det var lite försynt mensvärk. Jag gick i tio dagar och trodde att mensen skulle komma innan jag testade mig och blev chockad över det positiva beskedet. Så att du inte känner något betyder inte något negativt i sig. Jag håller tummarna!

  4. Adde skriver:

    MÅSTE vara att de vilar nu.

    Önskar jag kunde hitta och trycka på fast forward knappen så du slipper denna väntan…

    Varma kramar

  5. Anonymous skriver:

    Å vad jobbigt, jag hoppas att det funkar i alla fall. Har för mig att du skrivit att du brukar ha ett ”uppehåll” i mensvärken en vecka innan mens och nu är det väl bara 2 dagar kvar tills det gått 14 dpo så jag släpper iiiiiinte tummarna än.

    Linda

  6. pia skriver:

    Jo, det kan hända en massa utan att det känns. Jag kände ju snarare MINDRE än jag brukar innan mens när jag blev gravid. Jag hoppas fortfarande på att äggen fäste när du hade ont och att nu har de acclimatiserat sig därinne. Det finns hopp tills motsatsen är utom all tvivel bevisad!

  7. Nina skriver:

    Jag tror på det som de andra sade. Efter implanteringsverk som du hade innan har det befruktade ägg nu fäste och hålla på utveckla sig, vilket inte gör ont längre. Så MÅSTE det ju vara.

    Jag hålla tummarna att det är precis så, men förstår att det svarta hålet är finns och att man känner sig mer och mer nerdragen i det.

  8. Lillan skriver:

    Jag vet varken ut eller in vad gäller vad jag ska skriva till dig, Tina… Jag tror innerst inne att det faktiskt var så att MINST ett embryo fäste när det gjorde så där ont, men samtidigt vet jag själv att jag haaaatade käcka och positiva inlägg när jag ruvade, så jag säger bara – testa till helgen! Jag håller tummarna jättehårt för att både ”svensken” och ”kenyanen” sitter på plats nu! KRAM!!!

  9. HoppasLina skriver:

    Håller med! Den lilla rosa blödningen är ju också ett starkt tecken, rätt stor chans att det var en nidblödning, tycker jag det verkar som! Upp med hakan!
    HoppasLina

  10. Anna skriver:

    Jaa, jag (och jag hade ju också väldigt ont en period) var i alla fall helt övertygad om att det misslyckats. Men alltså. Man har ju inte ont i magen i 9 månader när man är gravid, inte ens om det är tvillingar. Håller tummarna nu. Hårt.
    /Anna

  11. Tess skriver:

    Ja du … så är det nog. Ena dagen känsn det och andra inte, ena dagen vill man att det ska kännas och andra inte …

    Men du ska veta, oavsett om du har känningar eller inte så blå-håller jag tummarna!!

  12. Solkatten skriver:

    Jag hade minst sagt sporadisk ”mensvärk” under senaste ruvningen och påföljande veckor. Skulle vara mer oroande om du hade ont hela tiden…

    Heja Tinseltwinsen!

  13. Tilda skriver:

    Jag skriver också under på tingelings kommentar faktiskt. Jag hoppas och tror!!!!!
    Kram

  14. Storkenflyger skriver:

    Nej, kom upp ur det svarta hålet. Ännu lyser hoppets stjärna över dina embryon.

    *Babydust*

  15. Anonymous skriver:

    Ingen vet men alla hoppas med dig!
    Kram SaltaSally

  16. Anonymous skriver:

    Här har alla redan skrivit allt man kan komma på att skriva. Jag tror att det inte behöver betyda något men jag förstår din oro, eftersom du brukar ha så när mensen kommer.

    Tummar!

  17. hermelinen skriver:

    *tänker på dej och håller mina tummar hårt*

  18. Kapybaran skriver:

    Bamsekram till dig!!!
    Håller med Adde, hade jag tillgång till ff-knappen så skulle jag korta pinan för dig.
    Håååååll ut!

  19. Anonymous skriver:

    Vet hur jobbigt det är att vara där man inte vill vara…
    Skickar över massor med styrkekramar och mina tummar hålls för dig!

    Kram Agapanthus

  20. Betty2 skriver:

    Ja usch vilket h-e det är att ruva med all ovisshet, den här evighetslånga väntan på testdag. 😦 Jag hoppas fortfarande för er skull och säger som så många andra att man har ju inte konstant värk/”växtvärk”. Så det är absolut inte kört än, även om det kanske känns så just nu.

    *Bamsekram*

  21. Anonymous skriver:

    *dansardansardansardaaaansar febrilt*
    Ruvningen ÄR ett helvete. Men faktum kvarstår – du kan var precis hur gravid som helst, det som är ett symtom för en person, finns inte för en annan. ALLT skiljer sig. Man kan ALDRIG veta. Det är det jävliga.. De flesta människor känner ju ingenting alls så tidigt och jag som har varit gravid tror fortfarande att jag är det varje månad. Men det är bara PMS.. Pinsamt, men sant. Man vet ALDRIG och det är det jävliga. Och sen när man väl vet så glömmer man. Men ruvningsdemonerna är så onda så onda och jag vet ju att det egentligen inte spelar någon roll vad jag skriver. De viskar ändå elakheter i ditt öra.. Men i ett försök att överrösta dem SKRIKER jag;
    STYYYYYYYYYYRKA!!!!!!
    HÅLL UUUUUUUUUT!!!!!
    KRAAAAAAAAAAAAAM!!!!!

  22. Anonymous skriver:

    Jo med min stora erfarenhet av graviditets-känningar summa en gång så säger jag också: man kan aldrig veta innan. Så häng kvar där inne, lilla embryo!

  23. Tinselflickan skriver:

    Tack alla för peppning och uppmuntrande ord. Tyvärr känner jag fortfarande nada så jag är inte direkt hoppfull…

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

