Tinselflickans arkiv

Värken tilltar

Jag vaknade med rejäl mensvärk i morse. Hade äntligen sovit ut efter flera dagars sömnproblem. Kraschade vid 21.30 och sov till halv sju. Fantastiskt skönt var det!

Men kramperna i magen var helt otroliga. Som värsta mensvärken, endomensvärk. Men de avtog utan att jag behövde ta någon värktablett.

Förra gången jag gjorde ett färskförsök skulle jag ta crinone, som jag tar i stället för progesteronvagitorier, på kvällarna. Men nu ska jag ta det på morgonen, vilket jag brukar göra när jag ligger kvar i sängen.

Flera skriver i kommentarer att de får mensvärk av proggisarna. Så jag borde ju få den här mensvärken av crinone. Men det roliga är att jag i morse inte hade hunnit proppa i mig gelen när kramperna kom. Konstigt, va?

Jag tar det som ett jättebra tecken. Den här gången ska det banne mig funka.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Det låter ju onekligen lovande, det där! Sån mensvärk har jag verkligen INTE, snarare lite svaag molvärk, känns bara stundvis.
    Det är verkligen din tur att lyckas nu, Tina!!

  2. hermelinen skriver:

    Det är klart det känns när två småttingar borrar in sej! 😉 Härligt att du är så positiv denna gången! Du är gravid tills motsatsen är bevisad, vilket den inte kommer att bli den här gången! *bestämmer*

    Kramar i massor

  3. Anonymous skriver:

    Jag bara älskar din positiva inställning till tvillingar!

    Kram Anette!

  4. crrly skriver:

    Great.

    Heja dig!!!!!!!

  5. Anonymous skriver:

    klart det ska funka! Du vet att jag håller alla tummar jag har.
    kram gåtan

  6. skåneAnna skriver:

    S
    A
    Y

    N
    O

    M
    O
    R
    E

    jag tar det oxå som ett mkt bra tecken!!! *tummar*

  7. Kapybaran skriver:

    Klart det gör ont när två miniGlitter ska fästa 🙂

    Säger som de övriga: underbart att de vilket ”go” du har denna gången!
    KRAM!

  8. dagmara skriver:

    Klart att det ska kännas- du har ju två ungar i magen!
    Jag håller tummarna för er!
    Själv började spruta igår.
    kram

  9. Camilla skriver:

    Det ÄR ett bra tecken!

  10. Tinselflickan skriver:

    Heja, heja, heja! (måste ju peppa mig själv också, och även de två små)

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

