Tinselflickans arkiv

Eek!!

Okej, nu blev jag rejält skrämd. Och jag måste bara varna känsliga läsare för att det här kanske är lite väl intimt. Och lite äckligt, kanske.

Crinone-resterna var lite lätt rosa.

Jag undrar om det kan vara kvar sedan äggplocket i fredags, eller om det är något fel? Jag kan ju inte börja blöda redan?

Fast en lugnande tanke är att jag inte sett några rester sedan i söndags, vid återföringen. Så det kanske är sådant som är kvar sedan dess. EOUWWW!!! Äckligt.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Ja det kan ju vara allt ifrån rester sen plocket (som borde vara bruna nu iof) till sköra slemhinnor eller….en nidationsblödning. Det återstår att se, tror inte att det är nån fara iaf.

    Lycka till

    Linda

  2. Lillan skriver:

    Jag säger inget så har jag ingenting sagt – jag är ju inte känd för att trissa förväntningar, så då får jag sätta mig på händerna *sitt*
    //Lillan

  3. Anonymous skriver:

    Lämnar över en storstyrkekram med massor av tumhållning!

    Agapanthus

  4. Tilda skriver:

    Tja, det finns ju flera orsaker men mens är inte en av dem 🙂 Sätter mig också på händerna nu, med tummarna i tryggt förvar!
    Kram och ha en skön kväll

  5. Anonymous skriver:

    Jag kan lugna dig med att jag också hade färgade rester från crione vid mitt första ivf försök. Blev som du mycket orolig, men jag var gravid (tyvärr fick jag inte behålla pojken längre än till vecka 19. Nu håller jag på med det trevliga kletet igen och precis som du så får jag färgade klumpar. Hoppas att det är något positivt för oss båda. Mens är det inte! Lycka till!

    Hilde

  6. Anna skriver:

    Hur som helst är det inte mensen, det är alldeles för tidigt. Så det är inget negativt tecken.

    Däremot kaaaaan det ju vara ett positivt 😉

    Fem tummar hålles, mina två och Lilla Mys tre

  7. Anna skriver:

    … det är ju faktiskt exakt rätt dag för en liten blödning (var tvungen att räkna efter vilken ruvardag du är på)

    Som sagt, negativt är det inte!

  8. Anonymous skriver:

    ååå, förstår att hjärtat hoppade upp i halsgropen på dig!!

    Men efter att ha läst andras kommentarer, så låter det nog väldigt troligt att det var fråga om något som var väldigt positivt!!

    Så tror jag – starkt! 🙂
    Det där med ”pytteliten” nidationsblödning har man ju läst om lite varstans. Det var nog en sån. Ja, så var det.

  9. Salvia skriver:

    Jaha. Så då har jag lärt mig ett nytt begrepp, nidationsblödning.

    Bestämmer mig för att tro att det nog var en sån.

    Bara för att det är en trevlig tanke.

    KRAM

  10. Anonymous skriver:

    Jag tror inte du behöver vara orolig.;)
    Läkaren sa till mig att dom råkat komma åt livmodertappen så det kunde komma lite blod, kanske är det likadant för dig?Läkaren sa iallafall att jag inte skulle oroa mig så det kan ju vara som för dig.

    Håller även med dom andra som skrivit…det är ju rätt dag för en sådan liten blödning…

    Kram Zirah

  11. Betty2 skriver:

    Ja du, på tal om äckligt så fick jag ut Crinone-klumpar i flera veckor (mer än 2 den här gången) efter att jag hade slutat med Crinone. 😉 Fast jag höll iofs på med det väldigt länge, så det hann väl samlas en himla massa. 😀 😉

    I vilket fall kan det ju inte vara mens, så ditt rosa klet kan inte vara negativt. Förhoppningsvis positivt i stället, även om många så klart blir gravida utan att få nidblödning. Håller tummarna hårt och tycker det låter bra med ovanlig mensvärk. 🙂 Kram!

  12. Pia skriver:

    Åh, jag håller tummarna så de blir helt blå! Hoppas, hoppas hoppas!

  13. skåneAnna skriver:

    Håller mina tummar allt hårdare här *håller*
    Lycka till nu!!’:)

  14. Anna skriver:

    Jag läser här mest hela tiden men skriver sällan. Nu vill jag ändå skriva nåt: för fyra år sen – idag – föddes mina tvillingar som blev till just med IVF. Jag kollade just, för att jämföra, hur jag mådde. Fjärde dagen efter ET vaknade jag på natten med mensliknande smärtor som gjorde mig kallsvettig, ungefär som mina endosmärtor. Sen gick det över efter ett tag. Jag var otroligt nervös över det o efter att några dagar senare ha fallit på rygg efter att ha stått på huvudet (yoga – det fanns ingenting jag inte testade) så var jag helt säker på misslyckandet. Men alltså: det blev två. Jag håller tummarna, hårt, måtte det lyckas nu. Kram,
    Anna

  15. Tinselflickan skriver:

    Åh, ni får inte göra så här! Fast jo, det får ni.

    Men ändå. Nu seglar förhoppningarna upp igen och även om jag den här gången bestämt mig för att tänka positivt så är jag fortfarande lite rädd för att tro att det funkat så här tidigt i ruvningen…

    Men alla tummar – vare sig de är påsuttna eller inte – tas tacksamt emot.

    Och Anna (sista inlägget): Hoppas verkligen att du har rätt! Ja, och alla andra också, för ni säger ju mer eller mindre samma sak.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

