Tinselflickans arkiv

"Väx och må bra, väx och må bra"

Jag har tagit över Tess mantra. Tänker ”väx och må bra” halva dagarna. Vilket gör att jag är lite splittrad.

Chefen frågade i går hur jag mådde. Sa som det var. Att jag mår kanon – men att nu börjar helvetet. Väntan på att se om det har hänt något. Hoppet är det sista som dör! sa han.

Det har han rätt i. Ändå kan jag inte låta bli att vara lite orolig. Vad är det som säger att det skulle funka just den här gången, när det aldrig har funkat förut? Men jag försöker intala mig att det faktum att vi fått tillbaks två måste ändå öka oddsen lite. Plus att det var så bra kvalité på dem.

Domedagsprofeten i mig säger att om allt annat gått så bra så måste ju något fallera. Jag försöker kväsa den delen av min personlighet. Ibland går det bra. Oftast inte.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Nathalie Winberg skriver:

    Det spelar ingen roll om den delen av dig intalar dig att det kommer gå fel, för den har ingenting att säga till om ändå.
    Om någon nu tror det, så har du dussintals människor omkring dig som ersätter det lilla tvivlet med så mycket hopp ändå.

  2. Sommartjejen skriver:

    Hej!
    Ville bara kika in och säga att nu håller jag tummarna stenhårt för att du får göra oss sällskap inne på IVF gravida!!!

    KRAAAAAAAM

  3. Tilda skriver:

    När jag pratade med SU om två ägg nästa färskförsök så sa dem att chansen ökar, och vad är det som säger att inte båda fäster? 🙂
    Kram på dig!

  4. crrly skriver:

    Tjoho, två, fina, det betyer TUR!!!! 😀 KRAM!

  5. Janna skriver:

    Min mantra just nu är ”lever”, ”lever inte”, ”lever”, ”lever inte”…. snarlik men kanske lite mera negativ alltså….
    Det måste ju vara dubbelt så bra med två ägg!!

  6. Linda (Gosan) skriver:

    Eftersom det verkar som om folk blir gravida i klungor på AFF IVF och jag och kattmamman lyckads samtidigt så tror jag stenhårt på att du och busan lyckas samtidigt.

    *bestämmer*

  7. Anna skriver:

    Jag tror faktiskt att IVF (för många) handlar om att hitta den perfekta äggstimuleringen. Jag tror att man kan stimulera fram ägg på ”fel” sätt så att inget av äggen från en omgång blir nog bra, och om man hittar rätt sätt så finns det stor chans för graviditet på många av äggen. Dvs att detdär med procentandel och tur eller otur egentligen inte spelar roll. Antingen blir det en bra stimulering eller en dålig. Och här, Tina, hoppas jag att de har hittat den perfekta stimuleringen för dig!

  8. Tess skriver:

    Hi hi!! Bra med ett mantra!

    För att det ska gå bra helt enkelt. Det bara ÄR så. Jag förstår helt och fullt alla tankar som cirkulerar … men du. Det är er tur nu. Det ska bara gå vägen.

    Dessutom verkar den där statestiken med var tredje vara helt ur sin fattning efter som jag förra månaden kände tre som gjorde ÄP exakt samtidigt och alla är gravida. Så det är ett positivt flow nu helt enkelt och ni ska surfa fram på den vågen!

    Tänker på er alla fyra 🙂

  9. Tinselflickan skriver:

    Jag säger bara: ”väx och må bra, väx och må bra!” =)

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

