Tinselflickans arkiv

Känslor

Jag har haft lite väl lite att göra i dag så jag har hunnit känna efter jättemycket. Vilket är ganska onödigt så här tidigt i ruvningen men jag kunde bara inte låta bli…

Jag har nämligen mensvärk. Nästan hela tiden. Inte så mycket, men det känns. Och självklart funderar jag på vad det betyder.

Jag är rätt säker på att det är på grund av äggplocket. Men tankarna far iväg åt alla håll och kanter och vips! så är jag gravid, eller vips! så är jag ogravid och – ja, ni vet.

Som tur är kommer det bli en intensiv period på jobbet framöver så jag hoppas jag inte hinner fundera för mycket. För oavsett vad resultatet blir den 7 december är det här funderandet fram och tillbaka väldigt frustrerande och tidskrävande och jobbig.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. HoppasLina skriver:

    Hejsan!
    Vet du, jag tror inte man als kan uttolka ngt från mensverk. Det blev Xtra tydligt för mig, eftersom jag denna månad efter ÄL, tänkte ta lite tillskott av progesteronvagitorier, det kan ju inte skada. Ganska snart efter att jag tagit en, så fick jag mensverk. ”Äh”, tänkte jag, ”jag är nog inte gravid denhär gången heller (efter pergokur), så jag struntade i att ta fler. Mycket riktigt – mensvärken försvann. Ganska tydlig indikation på att progissar ger, åtminstone mig, mensverk. Lycka till nu, det ska gå vägen denhär gången!!
    Kram från HoppasLina

  2. Anonymous skriver:

    Samma här – kronisk mensvärk och otroooligt ömma bröst..Tror faktiskt hoppaslina har rätt i att det är progesteronvagitorierna som orsakar det.

  3. Tinselflickan skriver:

    Jag har ju tagit progesteron tre gånger tidigare och har inte haft mensvärk någon gång.

    Men visst.

    Sen är det ganska svårt att intala sig själv att sluta fundera på någonting som upptar tankarna hela tiden. Men jag försöker.

  4. Anonymous skriver:

    Det SKA kännas osm lite mensvärk, det är pyret som sätter sig, bara.
    Så ta det lungt ännu! 😉

  5. Lillan skriver:

    Än så länge skulle jag gissa på en kombination av proggisar och äggplocket! Jag håller dock tummarna benhårt!

  6. Betty2 skriver:

    Ja du, visst är ruvartiden fruktansvärt jobbig… Det låter bra att du kommer ha mycket att tänka på på jobbet, så att du förhoppningsvis inte hinner fundera så mycket på ruvningen.

    Hoppas tiden till testdag går fort nu. Håller mina tummar hårt!

  7. crrly skriver:

    Klart att livmodern och äggstockarna bråkar. Läkarna har ju bråkat med dem så man msåte ju bråka tillbaka!

  8. Anonymous skriver:

    Ja, det är fullständigt omöjligt att tänka på något annat. Jag grubblar och analyserar och känner efter – MYCKET mer än vid mina tidigare pinoveckor efter de tre inseminationerna. Jobbigt. Verkligen.
    HOPPAS SÅ att vi båda ska lyckas nu!!

  9. Syster Anna skriver:

    Jag hade mensvärk hela ruvningen jag också. Och det gick bra! Får mer värk precis efter jag tagit vagitorierna, så de kan ju spela in.

    Jag hoppas åt Er!

  10. Kapybaran skriver:

    men äsch, det är ju bara att koooooooppla av. Tänk på nåt annat och slaaaaaappna aaaaaaaav.

    *hehe*

    För det är ju så lätt. Håller med ett par tidigare talare, fick också som mensvärk av proggisarna.
    Men har man inte fullt ös, medvetslös runt sig, så är det ju stört omöjligt att inte analysera sönder sig.
    Kram och dubbeltumme!

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

