Tinselflickans arkiv

Ajajaj

Sista menopur-sprutan är tagen. Det sved så in i bomben mycket. Så därför hoppas jag att det är den allra sista. Någonsin.

I kväll tar jag ägglossningssprutan. Klockan 22 – fast de kan ringa under dagen och säga att jag ska ta den tidigare. Om ifall att det blir ett färre antal personer som ska plockas – eller göra ”äggaspiration”, som de kallar det – på fredag. Ägglossningssprutan ska tas på pricken exakt 36 timmar före plocket. Så ni kan räkna ut vad jag gör fredag klockan 10 på morgonen…

Jag är faktiskt ganska rädd för äggplocket. Jag har ju gjort det två gånger innan och bägge gångerna har jag fått riktigt ont. Jag vet att andra har kunnat gå och jobba i princip bara några timmar senare – men jag är väl öm-äggstockad, eller nåt. Ligger utslagen i två dagar med bästa vännen vetekudden på magen. Har svårt att gå i fyra-fem dagar efteråt.

Tindra på FL rådde mig att be om lustgas, så jag gjorde det när vi var på VUL i måndags. Får se hur det blir nu då.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Strumpstickan skriver:

    Önskar dig varmt lycka till!

  2. Lillan skriver:

    Usch – jag har också fått väldigt ont vid mina äggplock! Alltid varit ledig från äggplock till återföring!

    Stort lycka till och jättekram! Jag behöver ju inte uppmana dig att ta alla tänkbara droger!
    kram Lillan

  3. Salvia skriver:

    Jag håller på dig!

    Har ju inte äggplockat nån gång, men väl gjort andra smärtsamma ingrepp. Har sagt till en och flera läkare att ”Ge mig lugnande eller gör ingreppet på dig själv!”

    Det har funkat. Både för att få dem att fatta och mot smärtan.

    KRAM!

  4. Janna skriver:

    Det är alltså normalt att ha ont dagarna efter? Jag har mycket ondare än sist och tänkte att det måste bero lite på läkaren också hur ont man får. Hoppas du inte får lika ont denna gång.

  5. dagmara skriver:

    Hoppas att det är den sista gången och att snart ska vi se et kort på den positiva testen i din blog! Önskar dig lycka…

  6. Tilda skriver:

    Jag och maken kommer att tänka stenhårt på dig kl. 10 på fredag, jag hoppas att det blir mycket bättre denna gången med smärtan!!!
    Kram på dig

  7. Anonymous skriver:

    Anna i Åbo…

    lycka till för dig! Jag hoppas att det går bra.

    Kanske någon gång ligger jag också i samma situation, man får väl se.

  8. Anonymous skriver:

    Det ska nog inte vara ”normalt” att ha ont, fråga efter smärtstillande+ lediga dagar mellan Äggplock och insättning. Det tycker jag låter självklart!
    Lycka till!

  9. Anonymous skriver:

    Lycka till med äggplocket!! Ska tänka på dig! Jag hade också väldigt, väldigt ont igår kväll, men allting lindras med Panadol. Och vad gör man inte?? 🙂

  10. Betty2 skriver:

    Som Salvia skrev hoppas jag att du får den lugnande tabletten innan? (Den är ju valfri.) Den har hjälpt mig mycket, märkte skillnad när jag gjorde vätsketappning vid överstimulering och inte fick någon sådan tablett…

    Hoppas det inte gör lika ont den här gången, den kan ju variera från gång till gång. Men jag känner verkligen igen detta med att ha ont efteråt. Jag har oxå legat på soffan med vetekudde i flera dagar efteråt… Lycka till på fredag! (Jag kommer tyvärr inte kunna kolla i bloggen förrän lördag kväll, åker i väg till internet-lösa trakter direkt efter jobbet på fredag. Men jag skall tänka på dig! 🙂 )

    Kram!

  11. Tinselflickan skriver:

    Strumpstickan: Tack!

    Lillan: Ja, det blir ju över helgen så jag är tvungen att vara ledig men hade faktiskt tänkt vara sjukskriven om det hade blivit tidigare.

    Salvia: kram!

    janna: Ja, det tror jag är ganska vanligt. Det har varit så för mig varje gång.

    Dagmara: Tack – detsamma! Hoppas det går bra för er med.

    Anna i Åbo: Stort tack! Hoppas du/ni slipper…

    Tilda: Tack till er båda! Vi ses ju snart… =)

    Amira: Jag kommer vara ledig. Men tror att det är rätt normalt att ha lite ont.

    tingeling: Precis – vad gör man inte? Min favoritfras i livet… ;o)

    Betty2: Jag kan ju skicka ett sms med resultatet… ;o) Ja, det vore en idé att be om lugnande också. Kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

