Tinselflickans arkiv

Äggplock på fredag

Nu har vi varit på VUL. Det kändes lite ovant – det var faktiskt ett tag sedan sist.

Fem ägg såg bra ut, resten var lite för små. Så äggplock blir inte på onsdag som de trodde, utan på fredag. Vilket betyder att jag garanterat missar den här jobbgrejen men skitsamma.

Flest ägg på höger sida den här gången. Typ sju-åtta stycken. Varav fem var större än 11 mm i diameter. Tre-fyra på vänster, kanske fem. Det var rätt svårt att se faktiskt. Läkaren räknade med en 11-12 mogna ägg på fredag.

Det ska ju räcka med ett. Men jag ser gärna att det blir fler än förra gången. Till frysen alltså.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Håller som vanligt tummarna – mot bebis 2007!!!
    Kram Karin D

  2. Lajsa skriver:

    Hej goding!
    Det går upp och ner men nu får vi hoppas att den 17 nov blir ett perfekt datum även för dig vännen.
    Min lille Arvid blev ju plockad den 17 nov för ett år sedan så nu håller vi tummaran hååååårt för er.
    Tänker på dig och kikar in sen här på fredag för att se hur stor skörden blev.
    kram Lasja!

    Oppps!
    Blev något strul så jag hoppas det inte blir dubbelt upp nu men då kan du ju radera.

  3. Anonymous skriver:

    Skönt med ett datum!
    Blir ju orolig å egna vägnar dock..mina äggblåsor har ju bara ultrats en gång – tänk om dom inte alls vuxit sig tillräckligt stora tills imorgon.. IIH.
    Nervöst det här.
    Lycka till!

  4. Lillan skriver:

    Det låter ju jättebra! Så många ägg med en bra hormonsort för dig bådar ju också för att det ska vara bra kvalitet på de ägg de får ut! Jag håller tummarna inför fredagen!!! Blir det återföring söndag eller måndag då?

  5. sanna skriver:

    Det är ju jättemånga! Hoppas nu att det blir schyssta till frysen också.

    Håller tummar och tår, det vet du.

    Kram!

  6. Anonymous skriver:

    Håller tummarna!
    Skönt att äntligen kunna planera livet efter äggplock och inte när/om det blir äggplock;-)

    Kram Agapanthus

  7. Salvia skriver:

    Håller tummarna jag också.

    KRAM

  8. Anonymous skriver:

    Jag tänker på dig. Ofta, ofta. Det är varken rätt eller lätt, det har du helt rätt i! Om det hade funnits någon rättvisa i världen hade du inte behövt agera nåldyna nu igen, men nu är det DIN TUR att lyckas!

    Selene

  9. Betty2 skriver:

    Jag hänger på Lajsas linje och håller med om att 17:e är ett jättebra datum! 🙂 (Oavsett månad.) Gjorde FET 17/2 och 17/8, de 2 gångerna när det fastnade. Och än så länge har det ju gått bra med 17/8-omgången. 🙂

    Synd att du missar jobbgrejen, men skönt att du får en helg att vila på efter ÄP. Håller tummarna hårt för dig! Kram!

  10. crrly skriver:

    Lycka till.

    Vill du få två embryon tillbaka om du får?

  11. Anonymous skriver:

    Det låter som goda odds för att lyckas tycker jag!
    Jättekram från Anette!!!

  12. Astillbe (Busan) skriver:

    Låter bra med 12 ägg, det var vad jag fick i min korg förra gången!

    Härligt att snart vara i mål igen med den här behandlingen!

    Tummarna hålls jättehårt gumman!

    KRAMAR!

  13. Tinselflickan skriver:

    Jag tror på den 17:e. Inte för att det har någon speciell betydelse för mig men eftersom övriga Iris-vänner haft tur med just det datumet utgår jag ifrån att det gäller mig också… ;o)

    Tack alla för era tummar!

    Lillan: söndag, antar jag. Det brukar vara så.

    Crrly: Nä, det tror jag inte. Vet ej, faktiskt. Har inte tänkt tanken.

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

