Tinselflickans arkiv

Ut ur garderoben

I dag har jag berättat för min chef. Om att vi gör provrörsbefruktningar. Det var inte så svårt egentligen. Men det handlar mest om den där jobbgrejen som jag vill och borde vara med på.

Jag skulle tro att jag måste missa den. Och det måste jag ju berätta, förr eller senare.

Jag valde alternativet förr. Hellre ringa och säga att det finns en risk att jag måste missa det hela en vecka i förväg, än att komma två dagar innan och säga förresten, jag kan inte vara med.

Han var faktiskt förstående. Snäll, till och med. Och uppmuntrande. Men det har han varit hela tiden så det förvånar mig inte.

Det är bara det att varje gång jag måste berätta för en ny människa om det här så tar det emot. Måste stålsätta mig mot att få höra de där berättelserna, ni vet. Historierna om den och dens bekant som hade kämpat i sju år med ivf och annat elände, sen bestämde sig för att adoptera och vet du vad?! Sen fick de egna barn!

Men jag slapp. Pust.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Solkatten skriver:

    Skönt! Både att lätta hjärtat och slippa solskenshistorierna.

  2. Cinks skriver:

    Eller vad sägs om den här kommentaren som jag hörde nyligen kring att bli med barn. Inte direkt riktad mot mig och inget illa menat (såklart, det är det ju aldrig) men jag satt ändå där och hörde och hon vet exakt hur vi kämpar: ”ja, tänk att det bara fungerar!” Ridå.

  3. Tess skriver:

    Va skönt. Det är ju alltid jobbigt innan men brukar kännas så skönt efteråt. Skönt också att han tog det så bra/hanterade det på rätt sätt.

  4. Storkenflyger skriver:

    Starkt jobbat att du sa till. Förstår att det tar emot. Den här businessen (läs barnalstringsgrejen) är ju ganska privat och känslig. Även om du, liksom jag är öppen, så vill man välja själv när man ska prata om det – och med VEM.

  5. Grodis skriver:

    Vad skönt att ha kommit ur garderoben inför chefen och att han tog det så bra och ni hade ett fint samtal!

    Och så… PÅMINNER om fler sprutor!! 😉

    Trevlig helg gumman!

  6. crrly skriver:

    Bra, bra! 🙂 Klokt resonerat av dig också.

    cinks: Men… kan man inte instämma i det där då? Det ÄR ju otroligt att det över huvud taget funkar för de allra flesta! Själv tror jag att detta som påstås, att sex och att bli med barn skulle höra ihop, är en myt och att folk i själva verket går och plockar sina barn i skogen men av någon anledning inte vill avslöja sina kantarellställen för oss andra… …

  7. Janna skriver:

    Jag känner helt igen det. Eller som jag blev ‘tröstad’ igår med den här kommentaren, ”vänner till vänner fick barn när hon var 44”. Tackar det värmer! Så jag ska inte känna stress då??

    Skönt att inte behöva smyga för chefen!

  8. Lillan skriver:

    Ja, vem vet – han kanske har egen erfarenhet av barnlöshetsproblemet… Det är ju vanligare än vad man kan tro!

  9. dagmara skriver:

    Hej Tina
    Jag har bärettat för min chef. Vecka efter har jag fått sparken. Men men jag är invandrare det är lite andra regler som gäller för os…Jag håller tumarna för dig, själv började jag med sprayen i tisdas. Lycka till

  10. Anonymous skriver:

    Känns säkert lättande att ha berättat för chefen – öppnare kort, helt enkelt.
    Jag har själv INTE berättat, men tog idag mod till mig och sade att jag ska på ett ”litet ingrepp” på tisdag och att risken finns att jag är sjukskriven hela veckan. Hon tog det bra och det känns skönt nu!
    Hur mår du annars? Tummarna upp!!

  11. Anonymous skriver:

    Uppdatera när du fått svar på blodproven och när du vet vad du ska fortsätta med för dos! 🙂
    (och hoppas du kommer fram fort i telefonkön…)

  12. Tinselflickan skriver:

    Japp, det var toppenskönt.

    Cinks – förstår att du blev knäckt, men jag kan faktiskt hålla med Crrly. visst är det helt otroligt att det faktiskt funkar?! Men inte kul att behöva höra det.

    Lillan: Nä, det har han inte. Vilket egentligen gör det mer värdefullt. På ett konstigt sätt.

    Dagmara: Nä, vad arg jag blir!! Vad är det för chef du har? Vilket jävla sätt!!!?? Du måste anmäla! Annars gör banne mig jag det. Lycka till i alla fall – och stor, stor tröstkram!

    Tingeling: Mår bra. Faktiskt. Men är lite orolig för överstimulering. Känner mig lite andfådd. Men det kan bero på att jag inte tränat på väldigt länge…

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

