Tinselflickans arkiv

Sänkt dos

I går var det dags att sänka dosen till 150 ie. Bara två små burkar att fippla med. Maken vill vara mer aktiv så han ska få blanda till doserna. Även om jag är lite av ett kontrollfreak och ”kan själv”.

Jag känner absolut ingenting. Minns inte om man ska det eller inte. Förra gången blev det ju fel med doserna och stimuleringen avstannade. Förrförra gången var för ett år sedan.

I går trodde jag att det spände i magen men jag tror det var önsketänkande. I kväll tar jag 150 ie igen, i morgon bitti är det dags för blodprov igen. Och så ska jag ringa SU på eftermiddagen. På det där ”lättillgängliga” numret. Håhåjaja.

Postat i:FET och IVF, Kärleken,

No Responses Yet

  1. Tilda skriver:

    Vad jag kan minnas så har det inte känts någonting på mig de första sprutdagarna. Hoppas du mår bättre nu gumman!
    Kram

  2. LillAnn skriver:

    Hej!

    Gud vad jag tycker du (och alla andra som sätter nålar i magen) är duktigt!!! Vet i sjutton om jag hade vågat….
    Massa kramar! Tänker på dig!

    LillAnn

  3. Tess skriver:

    Nu är det igång igen! Härligt. Men inte så skönt … det förstår jag. Den där finkrog sprutan hade jag nog inte klarat …

    Sköt om dig.

  4. hermelinen skriver:

    *hejar på lite*

    kram

  5. sanna skriver:

    Vicket meck…

    För ett år sedan stod jag också, lite skumpavimsig, på en toalett med personalfest utanför och tog en spruta. Darrandes. Men den var i alla fall färdigblandad! Och jag behövde bara ta en…

    Heja dig vännen! Låt maken ta hand om litegranna.

    Bamsekram!

  6. Anonymous skriver:

    Men du behöver inte ringa dem de ringer dig. Dett började de nu i höst. Det är jätte skönt när de ringer slipper man ta någons plats eller sitta i kö

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

