Tinselflickans arkiv

Sprutstart?

När jag gick från jobbet i dag ringde jag och lämnade ett meddelande på SU:s telefonsvarare. Om att jag skulle blivit uppringd i dag mellan 13 och 15 för att få reda på sprutstart men att ingen hört av sig.

Fem minuter senare ringde telefonen. Och en trevlig sköterska undrade om det var jag. Det var det. Hon berättade glatt att det såg fint ut, jag var nedreglerad och klar. Sen följde en lite förrvirrande konversation men det hela gick ut på att jag minsann hade träffat en läkare den 20/10 för hon hade ändrat den dos menopur jag från början blivit ordinerad. Men grejen är att jag inte har träffat någon läkare. Inte sen förra försöket. I alla fall har den här läkaren som jag inte har träffat ändrat dosen. Något som en annan läkare måste kontrollera. Eller nåt. Jag fattar inte riktigt.

I alla fall ska de ringa mig och meddela sprutstart i morgon.

Hoppas jag.

Och så undrar jag…
Är det själviskt av mig att vilja spruta så att jag kan vara äggplockad och klar till den 17 november? För då har jag en jobbgrej som jag borde vara med på. Och jag förstår inte riktigt hur jag ska hinna. För som det var första gången så sprutade jag i typ tolv dagar. Och blev plockad på dag 14. Vilket – om jag skulle börja med sprutorna i morgon – är just den 17 november.

Jag frågade faktiskt om det. Om det gick att spreja några dagar extra eller så. Inte för att man kan påverka så mycket egentligen. Men just för att ha de bästa förutsättningarna för att kunna vara med på den där grejen. Men då skulle jag ha fått spreja en hel vecka till extra.

Och det vill inte jag. Så då blir det väl antagligen sprutstart i morgon.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Jag har blivit plockad på olika dagar varje gång, 13, 14 och 15. Men det är klart, det kanske blir svårt att hinna bli klar med både ÄP och ET till den 17/11. Och huvet har man ju hur som helst nån annanstans 😉

    Lycka till i alla fall!
    /Risa

  2. Storkenflyger skriver:

    Jag tycker inte det är själviskt. Jag tänker lika dant med min nästa storkresa. Det är ett helskotta att få ihop sitt vanliga liv mitt uppe i denna hysteri av planering och tajming. Hoppas att du kan vara med på jobbgrejen OCH bli plockad på massa fina bra ägg.

  3. crrly skriver:

    Men vad förvirrat. Och så olika läkare varenda gång…? Usch, känns ju lite opålitligt faktiskt. 😦

  4. Janna skriver:

    Jobbigt att det strular. Jag missade en viktig jobbgrej förra plockningen. Alla tyckte nog att det var konstigt att jag var borta. Men så glömmer dom fort.

    Nu är det snart dags för ‘nageltrång’-ingreppet igen…. eller vad jag nu ska hitta på….

  5. Tinselflickan skriver:

    Äsch, jag kan tänka mig att berätta på jobbet varför jag kanske inte kan vara med. Men hoppas att jag ska kunna i alla fall.

    visst är det struligt, Crrly. Och irriterande. Men det funkar bra ändå. Trots allt.

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

