Tinselflickans arkiv

Kossan mu

Är lite lugnare nu. Men sprejen gör mig verkligen förvirrad. Har inte koll på mycket.

I morse när jag var på apoteket skulle jag hämta ut fler grejer. Crinone, Menopur som jag förhoppningsvis kan börja med snart, och så en ägglossningsspruta. Fast jag insåg nu i eftermiddag att jag redan hämtat ut en ägglossningsspruta. Nåja, den nya får väl ligga och vila i vårt kylskåp så länge, kanske. Eller så säger jag att jag inte vill ha den.

I alla fall*. Så ska jag hämta ut allting i morgon. På eftermiddagen, har jag lovat. Gå förbi kön och bara plocka grejerna. Jag tyckte jag var smart när jag bad att få hämta ut Synarelan då också. Jag skulle ju ändå ringa och be dem skicka ett elektroniskt recept. Vilket de nu har gjort.

Problemet är att jag egentligen behöver fjutta med den nya sprejen i morgon bitti. Eller vänta nu… Jag började på kvällen. Så den flaska jag har borde räcka till en fjutt fjutt i morgon bitti också.

Jisses. Det gäller att ha koll. Jag känner att jag inte riktigt har det.

* Nämnde jag att jag var förvirrad?

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Det är ganska så många extrafjuttar i en Synarela (kan jag berätta av egen erfarenhet, för jag glömde att byta och blev nedreglerad så fint ändå…).

    //Lillan

  2. Tinselflickan skriver:

    Bra att veta! Jag ska genast försöka lugna ner mig… ;o)

    Kram!

  3. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Det är ett elände att försöka hålla reda på doser hit och dit, men som Lillan säger så finns det ju extra i allt.

    Mitt tips är att använda bloggen för att göra minnesanteckning när jag öppnade en ny förpackning, då kunde jag gå tillbaka och räkna ut hur många fjuttar/doser/piller det egentligen fanns kvar ifall jag blev osäker.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

