Tinselflickans arkiv

Vad har jag i väskan?

Antar Fuksens utmaning, lite sent omsider.

I min jättestora svarta Friis & Company-väska med gulddetaljer har jag:

1 jobbmobil, Sony Ericsson K750i.
1 privat mobil, Sony Ericsson K800i.
1 handsfree som passar till båda telefonerna.
1 plånbok till bredden fylld med kvitton som jag måste hinna skicka iväg till lönekontoret.
1 Ice Age 2 cd-rom späckad med aktiviteter som jag glömt att ge min bonusson.
1 almanacka som jag egentligen inte använder längre, men där det står en massa saker som jag bör ha reda på och inte hunnit föra över till min nya almanacka.
1 nyinköpt paraply, oanvänt – för vem vill ha ett blött paraply i sin handväska?
1 Ventoline diskus omifall att jag skulle få ett astmaanfall (har inte hänt på 14 år, men ibland blir jag lite tung i andningen och då är den skön att ha).
2 tamponger
1 Juicy tube från Lancôme, ”Petite nymph”.

5 pennor.

Lösa papperslappar:
1 resplan för min Stockholmsresa i slutet av veckan.
1 schema för konferensen jag ska på på fredag.
1 inbjudan till fransk-svenska veckorna i Göteborg.
1 debattartikel.
1 kvitto för en 12-bitars sushi, en tio bitars sushi samt en tio-bitars med bara omelett och tofu.

Sådärja.
Och bara för att vara lite elak utmanar jag Pia, som skrev att hon antagligen inte skulle svara på en sån här utmaning, och Umeboshi, som älskar utmaningar och listor, och vem som helst annars som känner sig manad.

Postat i:Utmaningar

No Responses Yet

  1. Umeboshi skriver:

    *Pust*

    Jisses, jag behöver nog rensa ur lite… jag går ju runt med halva livet i väskan, ser det ut som!

  2. Mitt liv -precis som på film skriver:

    Ville bara kolla så att du såg min kommentar på ditt förra inlägg :-).

  3. Kapybaran skriver:

    tack för inblicken!
    Eg borde man ju ha väska av modell minipartyfodral för att undvika kotförskjutning, men hu vad otäckt att försöka överleva utan allt nödvändigt(?!) man släpar på…
    & fö tycker jag inte alls att dina senaste inlägg är tråkiga. Tråkigt att du har biverkningar, såklart, men det är din blogg och du skriver om det som händer hos dig. Och jag vill följa med på resan, så jag läser med intrsse!

  4. Pia skriver:

    Där fick jag :).

  5. Tinselflickan skriver:

    Umeboshi – ja, det var rätt mycket du hade i din väska… ;o)

    Mitt liv – jag såg den allt. Och har svarat dig därnere med! =)

    Kapybaran/Fuksen – ja, men man får ju för fanken inte plats med något i ett partyfodral. Speciellt inte två mobiler… Kram!

    Pia: Ja, där fick du… ;o)

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

