Tinselflickans arkiv

Förskonad

Det är faktiskt otroligt skönt att jag hade sinnesnärvaro nog att be om Synarela (som förresten numera heter Synarel) i stället för Suprecur, som jag hade förra gången jag gjorde ivf på Sahlgrenska.

Suprecur är ju billigare än Synarela och därför skriver man hellre ut den. Exakt hur och varför det är billigare påverkar landstinget vet jag inte men så är det.

Förra gången jag sprejade hade jag ett helvete, rent ut sagt. Jag var förbannad i princip hela tiden och huvudvärk hade jag jämt. En ihållande värk som blev värre ju längre dagen led.

Nu har jag visserligen värmevallningar titt som tätt, men huvudvärken är minst sagt sporadisk och inte alls lika jobbig som det var i våras. Jag känner rätt ofta på morgonen att det är tungt i pannan, men efter ett tag brukar det lättna. Det är helt fantastiskt!

Och inte nog med det – det bästa med Synarela är att man bara behöver fjutta två gånger om dagen. Det är hur lätt som helst att komma ihåg (även om jag ställt in larm på mobilen för säkerhets skull) jämfört med fyra gånger om dagen.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Tilda skriver:

    Vad skönt att du slipper huvudvärken! Jag har ju sprayat med Suprecur 3 gånger och bara haft lätt huvudvärk första gången. Det är märkligt att man kan reagera så olika på samma behandling men huvudvärken är man glad om man slipper. Bara man kunde slippa vallningarna också 🙂
    Kram

  2. Tinselflickan skriver:

    I dag är huvudvärken på g igen. Som en för trång mössa som blir mindre och mindre ju längre dagen lider…

    Lite bra är det med vallningarna – jag är ju rätt frusen av mig och det märks nu att min allmänna kroppstemperatur har höjts.

    kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

