Tinselflickans arkiv

Tut-tut-tut??

Undrar om det ska bli lika jobbigt och svårt att komma fram till IVF-enheten i dag också?

Det borde vara mycket lättare för dem att ha en kortare telefontid och i stället ha en mejladress dit man kan mejla och berätta sånt som ”jag har fått min mens och började spreja i går” så kan de bara notera det – och ringa upp om det är nåt.

Eller om man vill planera för en ny behandling mejlar man och berättar det, så kan de gå igenom ens journal i lugn och ro, ringa upp vid behov, och boka in en.

Attans – finns det inte en sån där förslagslåda uppe på IVF:en någonstans? Jag tror banne mig jag ska leta efter en sådan.

För jag kan ju inte mejla in mitt förslag…

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Cinks skriver:

    Jag tycker verkligen du ska föreslå en mailbox! Det är grymt skönt att kunna maila in sina små dilemman, resultat, frågor eller vad det nu må vara. Också skönt för att slippa berätta för halva företaget varje gång man får mens eller har ägglossning =O Jag använder ivf-klinikens mailbox flitigt och det funkar jättebra. Men när vi ska in i landstingscirkusen kommer jag väl att få känna på det du just nu upplever gissar jag…

  2. Tingeling skriver:

    Ja-a, håller med dig Tina – så mycket lättare det vore för både dem och oss om man fick maila istället för ringa. Föreslå!!

  3. Lillan skriver:

    Mailbox är jättebra – jag ska inte kommentera en gång till att Carlanderska har det va? PLUS en fungerande telefonsvarare där de svarar snabbt om man har bett dem ringa upp??? Jag känner mig som en riktig privatsjukvårdsföreträdare här – och det är jag ju inte EGENTLIGEN ;-))

  4. Betty2 skriver:

    Det knäppaste är ju att SU tydligen HAR en mailadress, men väldigt få känner till den… Jag vet 2 personer som har kontakt med dem via mail (i stället för telefon). Konstigt att de inte upplyser alla om den möjligheten och använder sig mer av det med tanke på hur svårt det är att komma fram på telefon…

  5. Lajsa skriver:

    Jag försökte nå dom på SU förra veckan för jag har slarvat bort en lapp man ska lämna på BB så dom kan gå in och läsa journalen och se hur det gått. I alla fall fick jag inte tag i dom för det var bara upptaget och åter igen upptaget så jag mailade dom på kvällen och direkt på morgonen ringde dom upp… så det skulle ju va helt perfekt om man kunde maila i alla lägen.

  6. Anonymous skriver:

    Ta och multiplicera den här ineffektiva sättet att jobba inom ALL typ av offentlig landstingsvård och fundera ut hur många extra IVFer, hjärttransplantationer och höftledsoperationer per år det skulle kunna innebära.

  7. Tinselflickan skriver:

    Jag vill ha den där magiska mailadressen, känner jag. Säljer du den dyrt, Lajsa? ;o)

    Jag fattar inte hur de jobbar där men alla verkar ha tokmycket att göra och de hinner inte alltid vara så bra.

  8. Isidor skriver:

    Om jag skickar mitt visitkort till dig, så kan du lägga det i deras förslagslåda, så kan de kontakta mig, så ska jag och min kollegor bygga en fin weblösning där man kan logga in och klicka på en bunte olika knappar:
    ”Idag har jag mens”
    ”Idag har jag inte mens”
    ”Idag har jag steck på stickan”
    ”Idag är jag skitless på hela konceptet IVF”
    ”Varför ringer ni mig aldrig?”

  9. b skriver:

    bilden är fin och lagom anonym
    jo ja hittade din blogg vai min dotters blogg
    som du tyvligen läser drt hade jag inte sett förrän nu
    håll huve´t högt!

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

