Tinselflickans arkiv

No news is good news?

Jag hinner inte riktigt blogga och eftersom det inte händer något speciellt har det känts lite meningslöst att skriva något bara för att.

Men så kom jag på ännu en sjuk grej som jag sysselsätter mig själv med. I alla fall i tankarna.

Jo…

Det är lite pinsamt att erkänna, faktiskt.

Men jag har ju hört att man kan få utslag på ett ägglossningstest när man är gravid. Så jag lekte lite med tanken att jag i den här cykeln haft ägglossning tidigare än jag skulle, alltså innan jag började testa med de där ägglossningsstickorna, och att utslaget jag fick på cykeldag 24 var inte ägglossning – utan en graviditet.

Vad är det de säger? Hoppet dör aldrig? I mitt fall är det verkligen sant. Jag hoppas så mycket att det är löjligt. Och jag antar att jag kommer att fortsätta att vara sån här ända tills jag verkligen ger upp.

Sådärja. Nu vet ni hur fånig jag är.

För jag vet nämligen innerst inne att mensen kommer att komma i dag eller i morgon. Troligtvis i morgon.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Man kan ju faktiskt inte styra över de där tankarna. Jag vet inte hur många gånger jag har varit lockad att testa med graviditetstest två veckor in i en cykel, bara för att jag helt plötsligt har fått för mig att mensen kanske inte var HELT som vanligt trots allt…

    kram på dig!

  2. risa skriver:

    Haha! Exakt de där tankarna hade jag när jag väntade på mensen 5 veckor efter vårt första misslyckade IVF-försök och fick omslag på ÄL-stickan. Hoppet överger en aldrig verkar det som. För min del var det dock bara min kropp som hade lite svårt att komma igång efter alla hormoner. Hoppas på bättre lycka för dej!

    Kram!

  3. adde skriver:

    Inte alls fånigt! Någon liten delprocentschans finns ju och hoppet är som du själv säger det sista som dör…

    (Däremot är det väl ren idioti att gå omkring och hoppas när man har en IUD :-/ )

  4. Pia skriver:

    Jag tycker inte alls du är fåning för jag tänkte precis den tanken åt dig redan förra veckan (fast jag inte skrev något) 🙂

    Kan man hitta något att hoppas på så är det klart att man gör det!

  5. Salvia skriver:

    Precis som Pia tänkte jag den tanken för ett tag sedan. Så vi är väl fler som är fåniga.

    Och det händer faktiskt att jag får sådana där ”tänk om” beträffande mig själv också. Och det är ju verkligen en omöjlighet (och i dagsläget inget jag önskar heller.)

  6. sanna skriver:

    Du är inte fånig.

    Puss och kram

  7. Tilda skriver:

    Hmm… jag tänkte tanken flyktigt när du sa att du haft molvärk som om mensen skulle komma i förra veckan. Så var det ju nämligen för mig i augusti och har jag lärt mig något så är det att man aldrig ska säga aldrig 🙂
    Kram på dig!

  8. hermelinen skriver:

    *känner igen*

    Tänk vad många fåniga människor det finns! 😀

    kram

  9. Tingeling skriver:

    Been there, done that. Så vi är väl fler fåniga då..;)

  10. SANDRA skriver:

    Du är inte fånig, bara mänsklig.
    Det sista som överger människan är hoppet.
    Stor kram!

  11. Tinselflickan skriver:

    Tänk att jag visste inte att så många var som jag… =)

    Det är skönt att höra att man inte är ensam!

    Kram på er alla!!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

