Tinselflickans arkiv

Sweet dreams

Jag har sovit dåligt de senaste nätterna. I natt var inget undantag. Men jäklar vilken konstig dröm jag hade!

Jag var på IVF-enheten och skulle ta blodprov, vilket de gjorde någonstans nära ljumsken(!). Sen satte de världens största plåster över hela det området och runt halva rumpan. Sen skulle jag gå till en annan avdelning där för de skulle göra något annat i de trakterna av min kropp innan vi skulle göra IVF.

Men när jag kom fram till den avdelningen tittade de på mitt stora plåster med förundran och sa att nej nu kunde de inte göra något. Sen fick jag göra någon konstig röntgen som visade att jag hade fått in mat (!) i livmodern (!) för tre år sedan vilket skulle försvåra en IVF i just den här menscykeln – men det skulle gå bra i nästa.

Plus att sjuksköterskorna/barnmorskorna som skulle ta blodprov på mig hade varit på afterwork och var väldigt, väldigt fnissiga.

Förtroendeingivande. Not.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Malyn skriver:

    Hahaha, mat i livmodern! Den var rolig, den diagnosen har jag aldrig stött på förut 😛

  2. Storkenflyger skriver:

    Oj jösses vilken jobbig dröm. Och mystisk.

  3. Linda (Gosan) skriver:

    Haha!

    För ett par veckor sedan drömde jag att vi skulle göra frysåterföring fastän jag fortfarande var gravid, jag tyckte att det var jättekonstigt men de sade att det skulle bli billigare så…

  4. Tinselflickan skriver:

    Drömmar är helt sjuka ibland. Gosan, din dröm var rolig den också! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

