Tinselflickans arkiv

Kringel-krångel

Allt är inte så nattsvart som det verkar. Det är bara lite svårt för mig att ställa om och se på vårt försök med rosafärgade glasögon. Just nu är glasögonen lite grådassiga. Kanske är det också regnet och mörkret som spelar in. Men hoppet lurar bakom hörnet, var så säkra!

I och med ett mer krävande arbete som då och då innebär att jag måste resa lite har jag fått några planeringsproblem. Jag måste hålla koll på mina sjukhusbesök, se till att jag inte bokar in viktiga möten just den vecka som det kanske blir äggplock och så vidare. Vilket innebär att jag måste skriva in viktiga IVF-grejer i min jobbalmanacka. En ganska stor sak, alltid uppslagen på aktuell vecka – som jag ofta hänvisar till när jag pratar med mina kollegor. Hur lätt som helst för dem att kasta ett getöga och få syn på min kryptiska anteckning om sprutstart* eller Ev äp**…

Fast med tanke på vad de fick utstå i går kanske det inte gör så mycket.

Det värsta är att jag har en massa sociala tillställningar inplanerade under sprejtiden. Och vi vet ju alla vilket mönster av good behaviour jag är när jag befinner mig i klimakteriet. Jag hoppas jag inte blir ovän med någon.

Som tur är har jag fått bytt ut Suprecur, som ju var ett helvete att ha att göra med och som jag dessutom tvingades spreja med fyra gånger om dagen, till Synarela, som jag tror är skonsammare mot mitt psyke. I alla fall började inte vallningarna förrän efter några dagar och huvudvärken kom först efter tio dagar. När jag sprejade med Suprecur började vallningarna bara jag tittade på flaskan i princip – och ständig huvudvärk nästan hela tiden…

* Vilket kan tolkas väldigt snuskigt, upptäckte jag när jag gjorde lite detektivarbete och hittade en länk till min blogg av en person som tyckte det där med sprutstart lät fantastiskt kul. Själv hade jag aldrig kommit på idén men det är ju jag det.

**Fast vet man inte vad Ev äl är så vet man definitivt inte vad Ev äp*** är, men risken är väl att någon frågar…

*** Eventuell äggplock.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Du kanske får med dig mer respekt av den här Synarelakuren än du någonsin kunde ana. Lite bitchig är aldrig fel att vara – kanske läge att gå och se ”Djävulen bär Prada”?

    Jag hoppas verkligen att dina glasögon ska få bli lite mer rosafärgade framöver!!!
    kramar i massor!

  2. Pia skriver:

    Jag tycker att du är ett under av optimism hela tiden. Bara så du vet…

  3. Tilda skriver:

    Mina förkortningar i kalendern är:
    SS = spraystart
    BP = blodprov
    BP+VUL = blodprov + vaginalt ultraljud
    GF = Gonal-F (sprutstart)
    ÄP SU = Äggplock Sahlgrenska
    Ev ET = Eventuell äggåterföring
    Jag tror och hoppas inte att någon klurar ut vad det betyder, men man kan ju inte vara säker 🙂 Särskilt VUL lurar jag på att byta ut…
    Kram

  4. Anonymous skriver:

    Instämmer helt med att en av de sär sprayerna är bättre än den andra och tror att min favorit är synarela (den tar man väl inte lika ofta som den andra.

    I din kalender kan du ju skriva att du ska på möte med någon ”hemlig källa” Eller så skriver du t ex så här: Äggplock så skriver du Hönsfarmen,
    ET så skriver du Kycklingfarmen,
    Blodprov så skriver du Bonden, VUL så skriver du stavgång. 😉

    Eller så gör du som jag gjort i makens kalender Skriver möte och vilken tid och ritar en symbol.

    Kramar i massor till dig!
    Agapanthus

  5. Tinselflickan skriver:

    Det är försent. Jag har redan skrivit ÄGGPLOCK och BLODPROV överallt. För att inte glömma EV. SPRUTSTART

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

