Tinselflickans arkiv

Bokat och klart

Nu har jag äntligen pratat med någon på IVF-enheten. Som envisades med att inte lyssna på mitt enträgna Jag hade ägglossning för en vecka sedan (vilket nu alla mina arbetskamrater känner till eftersom jag blev irriterad och sa det väldigt högt tredje gången) och utgick ifrån att jag skulle få mens på fredag.

Jag kommer få det på måndag eller tisdag. Hade ju ägglossning i måndags, för fasicken. Kan människan inte räkna? Nåja. Dags att tagga ner lite tinsel…

I alla fall ska jag börja spreja på menscykelns första dag. Jag ska spreja i två veckor med Synarela – blev ju så dålig av Suprecuren sist, så jag bad om att få det i stället. Vilket tydligen gick bra. Blodprov 31 oktober för att kolla om jag är nedreglerad.

Sen blir det menopur. 225 ie de första två dagarna, sedan 150 ie. Sprutorna ser jag inte fram emot men det blir nog inte så länge.

Äggplock beräknas till vecka 46. Om fem veckor.

Postat i:FET och IVF, , ,

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Synarela från dag 1 har jag bara bra erfarenhet av! Jag har aldrig mått dåligt av Synarelan och jag har inte haft något emot att inte behöva invänta blödning eller något sådant. Det här kommer att gå galant ska du se!
    Kram!

  2. Storkenflyger skriver:

    Skönt att du är ute på banan igen. All lycka denna gången!

  3. Hemllis skriver:

    Skönt att du fick lite klara planer nu =)

  4. Betty2 skriver:

    Skönt att du äntligen fick prata med någon (även om hon var kass på att räkna ut förväntad mensdag). 😉

    Bra att du inte fick beskedet ”fullbokat” el liknande utan för köra igång väldigt snabbt. Då är det inte så fasansfull lång tid kvar innan det är dags. 🙂

    Massor av lycka-till-kramar!

  5. crrly skriver:

    Åååååhh, fem lååånga veckor. Men bra att du är på spår igen! Lycka till!!!!!!! KRAM!!

  6. Solkatten skriver:

    Åh vad skönt att du slipper vänta!

  7. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Jadu, sakta går det. Men på något sätt för det ju er närmare ert barn på vilket sätt h*n än kommer på…

    Bra att hela jobbet känner till din cykel i alla fall. Sånt är trevligt att dela med kreti och plets tycker jag *s*

  8. sanna skriver:

    Du är på banan igen, gumman. Vad skönt!

    BAMSEKRAM!

  9. Jenni skriver:

    Vad skönt att du har fått ett besked, nu hoppas vi att allt kommer att gå bra.

    Kram

  10. Cinks skriver:

    Ah schyssters, goda nyheter! Då är du liksom uppe på ‘The Slippery Road’ igen då. Go for it! // C

  11. Grodis skriver:

    Skönt att du ÄNTLIGEN fått besked nu, Tina!

    Följer dig och tummarna är alltid hållna för dig/er!

    Kram!

  12. Camilla skriver:

    Äntligen besked. Jag följer din resa och håller tummarna allt jag kan.

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

