Tinselflickans arkiv

Själv är bäste dräng

När det var dags för äggplock på SU krockade det med makens tandläkartid. Som bokades om. Till 5 oktober klockan 13.

Synd då att det är dags för embryoåterföring på SU klockan 13.30 samma dag. Torsdag.

Jag åker själv till SU, har vi bestämt. Inte för att jag tycker det är jätteskoj att sitta där och vara kissenödig och orolig alldeles på egen hand, men för att det inte går att köra detta in absurdum. Skulle han boka om sin tandläkartid skulle han nog inte få någon förrän nästa år. Vilket säkert skulle krocka med något annat. Ännu ett äggplock, till exempel.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Salvia skriver:

    Du har ju ett helt gäng cybervänner som är med dig mentalt! Kanske kan hjälpa lite…

  2. Lillan skriver:

    Thaimat, jag säger bara thaimat!

  3. lilla A skriver:

    skulle precis skriva som SALVIA här ovan: vi är många som är med dig i tanken, om det är till någon hjälp…
    🙂

  4. Annika skriver:

    Håller en tumme jag med. Och funderar på att svara på din utmaning – fast det var 11 år sen vi faktiskt äntligen fick ett barn.

  5. Umeboshi skriver:

    Kunde jag, skulle jag hålla dig i handen IRL… men självklart finns du i mina tankar imorgon!

  6. Astillbe (Busan) skriver:

    Jag gjorde det själv förra gången, det är lite ensamt eftersom vi var så många och ALLA andra var två. Men det var ändå en häftig känsla att göra det här själv, och all min fokus låg på den nya lilla pricken som skulle in. Och saknaden av sambon var inte så stor – han har ju varit med innan så han vet ju hur det fungerar. Hade det varit första gången för insättning så hade jag definitivt saknat honom!

  7. Tinselflickan skriver:

    Ja, det är klart, ni är ju med mig i tanken! =)
    Annika: Svara, svara!

    Busan: Jo, det kan kännas ensamt att göra det helt själv men det är ju inte första gången vi gör det här… Så nog ska det gå bra.

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

