Tinselflickans arkiv

Same old, same old

Jag tänker inte förändra ett dugg i min livsföring inför det här försöket. Det ökar bara på förhoppningarna.

Jag tänker dricka lika mycket te som jag alltid gör. Om det är fest så kommer jag att dricka precis så mycket alkohol som jag vill.

Det här försöket känns mest som något som jag måste få avklarat innan vi sätter igång på riktigt. Men jag känner mig själv och vet att förhoppningarna kommer att öka ju längre tiden går. Eller rättare sagt, sniglar sig fram.

Men jag gör inte om misstaget att räkna ut dagen då mensen ska komma och tro att vi har lyckats bara för att mensen inte kommer den dagen. Nähä då. Det var ett hårt slag, att upptäcka att jag hade fel.

I dag är den dag som jag beräknas ha ägglossning. Om två veckor höjs min puls avsevärt. Torsdag-fredag om två veckor kan jag börja hoppas. Lördag-söndag – då kan jag fundera på att tjuvtesta. Men inte förr.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. adde skriver:

    Härliga nyheter det första man ser när man slår på datorn efter bara någon dags bortovaro 🙂

    Tummar hålles och skall hållas i 2-3 veckor framåt.

    Kramar

  2. Amira skriver:

    Jag håller också tummarna för dig!
    Hoppas du orkar blogga vidare, du är ett stöd för oss andra med dina texter!

  3. Lillan skriver:

    Ja, du vet ju att jag håller tummarna för att just den attityden ska göra livet lättare att leva de närmaste veckorna. Inte att något ska gå bättre eller sämre för att du lever som vanligt, utan att livet I SIG ska kännas lite enklare… Oavsett vad man går igenom i IVF-processen med nedreglering, äggplock, överstimulering och allt annat som det bjuds på så är ju inget så vansinnigt jobbigt som ruvartiden!!!

    STOR KRAM!
    //Lillan

  4. Tilda skriver:

    Klart att äggisen klarar upptiningen ska du se! Jag håller tummarna stenhårt 🙂
    Kram

  5. Bono skriver:

    Håller också tummarna hårt!

    Försöker själv hålla mig så långt från IVF-sidor som möjligt just nu, känner att vi behöver en rejäl break innan vi bestämmer om vi ska fortsätta med IVF eller om vi ska gå vidare mot adoption istället. Men din blogg kan jag inte låta bli att gå in och läsa på då och då. Och så tjuvläser jag lite inne på AFF också ibland om jag ska vara ärlig. Varför är det så svårt att helt hålla sig borta från IVF-världen… 🙂

    Håller i alla fall tummarna hårt för er! Kram och lycka till!

  6. Tinselflickan skriver:

    Adde: Tack för tummarna! =)

    Amira: Tack – men varför skulle jag inte orka blogga? Det är min terapi.

    Lillan: Jag tror också att det är så. Att det blir lättare att leva de närmaste veckorna. Stor kram till dig med!

    Tilda-gumman: Tack så för dina tummar! Kram!

    Bono: Tack! Ja, det är svårt att hålla sig ifrån de där sidorna. Till och med när man inte är inne i det vill man hålla kollen på ens vänner. Kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

