Tinselflickans arkiv

Halleluja!

Era tummar måste ha hjälpt. För jag fick banne mig omslag i morse.

Jag hade verkligen gett upp hoppet helt. Var helt inställd på att ringa SU och meddela att omslaget inte kom. Nu får jag ringa dem ändå. Jag har redan försökt.

Konstigt, det finns ett nummer i min gamla ivf-dagbok som man ska ringa (för att planera inför nästa behandling) och jag hade för mig att det kanske var det numret. Vet inte säkert eftersom lappen med vilket nummer jag ska ringa ligger i ett mörkt sovrum där min man sover. Tror jag.

Men när jag ringde det numret med tanken att jag skulle lämna ett meddelande var det en sträng röst som sa Endast i akuta fall kan man lämna meddelande. Endast akuta fall! så jag vågade inte. Får väl sitta i den där jädrans telefonkön igen halva förmiddagen.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Betty2 skriver:

    GRATTIS till omslaget!!! 🙂 Vad kul att det äntligen hände något! 🙂

    Angående telnummer så kollade jag på min ”FET-dagbok” (iofs lättstimulerat men det spelar ju ingen roll) och såg att du inte behöver ringa planeringsnumret för att meddela omslag på stickan. (Med planeringsnumret menar jag det som slutar på 3919, där det brukar vara svårast att komma fram.)

    I stället skall man enligt mitt papper ringa det som slutar på 3130 (som man bara får ringa när man håller på med ett försök – och det gör du ju nu), kl 13.30-16.00 (mån-fre). Det brukar vara betydligt lättare att komma fram på 3130-numret så jag hoppas att du kommer fram snabbt i eftermiddag.

    Kram!

  2. Pia skriver:

    Vad bra att det blev omslag till sist! Hoppas nu du kommer fram på telefon också…

  3. Lillan skriver:

    Vad är det för fel på telefonsvarare på sådana där instanser?

    Hoppas att du får tag i dem så att inte DET strular istället! Det ska bli jättekul att träffas på fredag!
    kram på dig!

  4. hermelinen skriver:

    Vad bra! Då blir det en gravidfika på fredag i alla fall! För den här gången _ska_ det ta sej!!!*bestämmer*

    Säger som Lillan, det ska bli jättekul!

    kramar

  5. sanna skriver:

    Nu jäklar!

    Vad skönt att kunna gå vidare.

    Puss och kram!

  6. Cinks skriver:

    Tjohooo! Då är det bara att köra! Håller tummarna =D

  7. Tinselflickan skriver:

    Betty2 – du har rätt. Jag hittade min gula lapp och där stod det numret som du skriver. Förhoppningsvis kommer jag fram för det fanns inget telefonsvarare på det numret.

    Japp, nu är det bara tuta och köra som gäller!

  8. Grodis skriver:

    Härligt tjejen! Skam den som ger sig.. 😉

    Nu kopplar jag på tummarna igen – hårdare än någonsin!

    Kram!

  9. Anonymous skriver:

    Anna i Åbo:

    Vad bra!!!! Lycka till!!!

  10. Anonymous skriver:

    Tjohooo! Jippie! (Tur att ingen såg/hörde mig när jag jublade!)

    Såg att du också hade strul att komma fram men som sagt, skam den som ger sig;-)

    Grattis än en gång till omslaget och lycka till!

    Glädjekramar från
    Agapanthus

  11. lilla A skriver:

    Sedärja!
    Så börjar jag hålla tummarna ”på allvar” snart då?
    🙂

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

