Tinselflickans arkiv

Nothing, nada, inget

Nu ger jag snart upp. Jag har alla fysiska tecken på att ägglossningen borde ha varit (i alla fall de fysiska tecken jag själv lärt mig att ”känna igen” som tecken på att jag haft äl) men får inget utslag på de där jäkla stickorna.

Mitt luktsinne funkar perfekt, nämligen. Det gör den bara efter att jag haft ägglossning. Från ungefär mensens sista dag brukar den vara dålig, för att återkomma med full styrka cirka två veckor senare.

Jag har den där huggande värken i högersidan. Visserligen bara litegrann, men ändå.

Brösten ömmar lite lätt.

Och så vidare.

Jaja. Fortsätter med stickorna till måndag och ringer sen SU. Kanske läge att göra stimulerat nästa gång. Eller kanske inte.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Mina skriver:

    Jag litar inte ett dugg på de där stickorna!!

    Förra sommaren testade jag negativt på mina stickor…
    När jag sen gick till gynekologen så sa hon att jag hade haft ägglossing.

    Kan du inte ringa till SU nu och fråga om du inte kan få komma ditt för en extra koll?

    Lycka till!

  2. Tinselflickan skriver:

    Det är inte så bråttom, ärligt talat.
    Blir det inget den här månaden så tar vi det nästa. Oavsett om det var fel eller inte.

    Jag fick ju utslag förra månaden.

  3. Anonymous skriver:

    Nämen attans… du kanske har en sån där månad då ägglossning uteblir, ägget återbildas men man får ändå mens efter. Hoppas att det blir omslag ändå;)

  4. Anonymous skriver:

    Så jobbigt att behöva vänta…..

    Håller tummarna för att det blir ÄL i helgen för dig!
    Styrkekramar från Agapanthus

  5. Solkatten skriver:

    Neej vad irriterande! Jag är ju numera ”pro stimulerat” – det fick mig att känna mig lugnare i alla fall.

    Hoppas hoppas du får utslag innan måndag!

    Kram

  6. Betty2 skriver:

    Hur går det? Antar att det inte blev omslag i morse heller för då hade du väl skrivit något… Jag håller tummarna!

  7. Jessan skriver:

    Jag bara råkade komma in på denna blogg.. Jag o min sambo försöker bli gravida, men har också testat stickorna utan utslag.. Tycker det verkar vara en enda röra att ha koll på NÄR man har ägglossning haha!
    Ni pratar om ”pro-stimulerat” och att ringa SU för en extra koll.. För mig som ”nybörjare” förstår jag inte vad det betyder….=) Har ni några tips på när man ska börja ta testet, vad man kan göra för att ”hjälpa” till att bli gravid?

  8. tinselflickan skriver:

    Det är inte förrän ni försökt i över ett år som ni behöver komma in på en utredning. Fram till dess: njut av att ha sex, ät en hälsosam blandning av mat och dryck och hoppas ni slipper hålla på i all evighet.
    Fortsätter det så att ni inte får utslag på stickorna kan det innebära att du inte har ägglossning, då är det bäst att kontakta gyn.

  9. Jessan skriver:

    Ok….Tack!! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

