Tinselflickans arkiv

Neverending story

Det börjar bli segt det här. Att rapportera negativa ägglossningstester.

Men men. Har jag inte fått omslag i morgon så blir det nog inget alls den här månaden. Fast jag har blivit tillsagd att testa i 10-13 dagar och än är jag bara på dag 7, så jag kan inte lägga av nu.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Amira skriver:

    Håll ut! Och tack för din blogg, du anar inte vad nytta det gör, att du så öppet låter folk veta hur detta med IVF känns! Ingen verkar ju känna till det, så man får gå där och försöka se tapper ut bara. Lycka till med äggcellerna, det ger sig kanske till slut!

  2. Lillan skriver:

    Ge inte upp nu – det är ju trots allt så att du varit FÖRVÅNAD över dina korta cykler några gånger nu, så det är ju inget som säger att det inte kan bli en helt vanligt lång en den här gången. Jag hör faktiskt till dem som ägglossar även i 40-dagarscykler, så det är ju inte omöjligt!

  3. Sommartjejen skriver:

    Hej!
    Vet du vad jag upptäckte imorse?
    Att jag fick EXAKT samma svar som dig när jag också skrev och önskade att Clearblue skulle ta fram refill stickor till ÄL testen.

    Och fast att jag inte ens köpt något utav dem, utan bara skrev detta som en önskning av utvecklande av deras produkter så fick jag också hemskickat ett paket med ÄL test som tack för att jag skrev till dem! 🙂

    KRAMIS

  4. Tilda skriver:

    Håll ut gumman!! Jag håller tummarna för omslag på stickan imorgon!!
    Kram kram

  5. Camilla skriver:

    Tack för att du kämpar och ger oss andra ork att kämpa vidare också!

    Jag blev också heligt trött på att Clearblue inte har refillstickor (efter att ha fått använt 1,5 paket nu senast) och skrev på din inrådan till dem.

    Fick följande svar:
    ”Vi har märkt en ökad efterfrågan på refillteststickor, och för de kvinnor som testar under en längre tid, kommer vi därför i början på 2007 att lansera en ny produkt; Clearblue Fertilitetsmonitor. Produkten består av en monitor och teststickor för engångsbruk som köps separat. Monitorn ger dig sedan besked om din individuella fertilitetsstatus i tre olika nivåer.”

    Hurra hurra. Återstår bara att se vad de kommer att kosta..

    Kram och lycka till från en som inte hade nåt omslag denna månad

  6. Astillbe (Busan) skriver:

    Nämen?! Har du haft så här innan, att det blivit oregelbundet? Tummar hålls, väntan är ju jobbig!

    KRAMAR

  7. Cinks skriver:

    Håller tummarna för att det slår om snart! Vad enkelt det vore om ändå kroppen kunde fungera som man förväntar! /C

  8. Storkenflyger skriver:

    Härliga nyheter Camilla om refillteststoickorna!

    Du ska se att ägget lossar snart Tinsel!

  9. Tinselflickan skriver:

    Kul att höra Camilla! Det känns faktiskt som ett genombrott. Skönt att man ändå kan påverka.

    Tack för beröm angående bloggen. Jag hinner faktiskt inte göra mycket mer än skriva ett hastigt inlägg per dag, förutom på helgen, men den är viktig för mig på samma sätt som förut.

    Lillan: Jag har ju som längst haft 35 dagars cykel och i dag är jag på dag 20 så har jag inte fått ägglossning i morgon eller dagen därpå kan det kanske dröja till nästa månad. Men vi får se hur det går.

    Busan: Ja, lite oregelbunden har jag varit men bara lite. Jag har pendlat mellan 31-35 dagar, 40 dagar någon gång när jag hade gjort ivf men jag räknar inte de cyklerna.

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

