Tinselflickans arkiv

Nada i dag

Nej, det vore ju för väl om kroppen fick för sig att göra precis som jag ville. Nu återstår förhoppningen att ägglossningen väntar i ett par dagar. För jag vill inte att den ska låta bli att komma alls.

Men å andra sidan fick jag svar från Clearblue i går. Ett jättelångt mail som inleds med snack om hur miljövänliga man är med sina stickor, hur man ska återvinna dem och så vidare och så vidare.

Sen kommer det:

Som Du skriver så finns det inte möjlighet att köpa extra teststickor till hållaren. Hållaren är utvecklad så att 7 test kan genomföras vilka samtliga ger tillförlitliga resultat. På grund av den vätska som vid varje testtillfälle tillförs hållaren samt tillgänglig batterikapacitet kan ytterligare test inte genomföras med samma tillförlitlighet.
i har sett via marknadsundersökningar att efterfrågan på refillteststickor finns bland en del av våra användare, dock är inte efterfrågan så stor så att vi har valt att vidareutveckla hållaren för detta ändamål. Om vi i framtiden ser att efterfrågan på refillteststickor växer finns det absolut en möjlighet att vi kommer att genomföra detta.

Vilket låter ju jättebra. Frågan är hur stor andel av marknaden som verkligen vill ha möjligheten att köpa engångsstickor. Jag skulle tro att de flesta som köper ägglossningstester skulle tycka det var skitbra att köpa engångsstickor för sig. Eller har jag fel? Det kanske bara är vi tokinfertila som vill ha?

Nåväl. Tydligen har de skickat ett paket tester till mig som plåster på såren. Hoppas verkligen att jag inte behöver det.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. I nöd och lust skriver:

    Jag kan verkligen skriva under på den önskelistan!!

  2. Storkenflyger skriver:

    Vilket jädra skitsnack. Vilka vill inte kunna köpa extrastickor efter att ha investerat i en hållare? Möjligen de som bara testar i en enda menscykel och sedan blir på smällen.

    Jag skulle gärna vilja ta del av den där marknadsundersökningen som de hänvisar till.

    Skeptisk

  3. Nathalie Winberg skriver:

    Jag gillar företag som gör sånt där. Det känns trevligt. Vi mailade Lejonet och Björnen och frågade vart den bruna lakritsglassen tog vägen och de sa att något var slut i italien och därför finns den inte, och skickade ett presentkort på 100kr så vi kunde köpa två andra smaker istället.

    Diggar sånt. Snacka om att man vill vara kvar som kund 🙂 Det är ju bra att dom tänker mycket på tillförlitligheten!

  4. Hemlliz skriver:

    Då hade jag läst delvis rätt någonstans då.. om att det var pga batteriet…

    Om det blev rejält mycket billigare skulle jag nog gilla att kunna köpa engångstickor till hållaren… Men om dom ändå skulle ta lika mycket betalt som för hela kittet skulle jag nog tveka…

  5. Anonymous skriver:

    Hejsan
    Tråkigt att det inte blev utslag i dag heller… typiskt. JAg hade samma vid vårat förra frys men till sist så kom det, dock 3 dagar för sent. Håller tummarna kram ”Lalli”

  6. Betty2 skriver:

    Skit att det inte blev omslag i dag… Hoppas att det kommer snart, eller rättare sagt när det passar bra med tanke på dagen för FET. Håller tummarna!

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

