Tinselflickans arkiv

Uh-oh…

Gick upp klockan fem i morse för att kissa. Hade inte en tanke på ägglossningsstickor. Förrän jag kissat klart.

Sedan försökte jag somna om och låg jag i sängen i typ hundra år (man ska inte ha kissat på fyra timmar) innan jag gick upp igen och då var klockan bara halv nio. Jaja, tre och en halv timme är inte så illa – och det blev ändå inte omslag.

Tack och lov för det. På onsdag hinner jag nämligen inte med någon FET.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Astillbe (Busan) skriver:

    För att göra det hela värre litar jag inte på CB:s digitala. Om jag skulle göra det får jag + minst 4 dagar på raken, vilket skulle innebära att jag skulle göra mitt FET vid fel tidpunkt.

    Därför tittar jag hellre på strecken om jag tvingas använda CB:s digitala.

  2. Astillbe (Busan) skriver:

    Ops, inlägget hamnade fel, skulle varit ett steg under… 😉

  3. Pia skriver:

    Just nu låter det som om det här försöket kommer bli ytterst odramatiskt :). ”På onsdag hinner jag inte med någo FET”. Så skulle du aldrig ha skrivit för ett halvår sedan…

  4. Anonymous skriver:

    Hur är det med olika tester? Jag köpte precis mitt första paket, dem allra billigaste. Inte digitala, och man måste kissa först i en burk osv. (Låter lite komplicerat, men jag ska försöka.) Det stod nämligen i förpackningen att man INTE ska testa på morgonen, därför att urinet är för koncentrerat då. Är det då olika med digitala tester, undrar jag…

  5. Anonymous skriver:

    Det var Anna i Åbo som skrev.

  6. Tinselflickan skriver:

    Anna: så har jag också hört, men på Sahlgrenska säger de att man ska testa på förmiddagen. Så jag gör som de säger.

    Pia: Det är inte bara onsdag som är svårt att hinna med – blir det FET på fredag kan det också bli problematiskt. Men det löser sig säkert…

    Busan: Men blir det inte konstigt om man tittar på Clearblues streck? På paketet står att man inte ska analysera dem.

  7. Anonymous skriver:

    Anna i Åbo…

    Nu har jag läst att det är bäst att testa antingen mellan 11 och 15 på dagen eller 17 och 22 på kvällen. Jag ska försöka det senare alternativet, enklare för mig. Får se hur det går.

  8. Astillbe (Busan) skriver:

    ang testerna – nej, det är inget konstigt med dem vad jag kan se. När teststrecket är svagare än kontrollstrecket så visade cb omslag för mig i displayen. Jag fortsatte för ”skojs skull” eftersom jag även tittade på strecken. Jag fick 2 dagar med tesstreck som var lika starkt eller starkare än kontrollstrecket, och totalt gav CB mig 4 dagar med plus, fast då var eg bara 2 rätt. Men jag brukar ha många dagar så, så det är inget konstigt (för mig). Kanske fungerar det bättre på er andra som har en kraftigare stegring?

Kommentera

Besökare

  • 142,617 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

