Tinselflickans arkiv

Hundra-lista

1. Jag undrar verkligen hur jag ska kunna orka skriva en lista med hundra saker om mig själv.
2. Men jag gör ett försök.
3. Jag är rätt otålig.
4. Och gillar när saker och ting går förhållandevis fort.
5. Därför är jag en bra kvällstidningsreporter.
6. För jag skriver korta texter snabbt.
7. Och är bra på att komprimera stora sjok med information till en kortare, begriplig text.
8. Jag har börjat att skriva på två böcker.
9. Men bara lyckats få ihop en sida till varje.
10. Skrev jag att jag var otålig?
11. Jag har stoff till en-två böcker till i mitt huvud.
12. Men det stannar nog där.
13. Jag tycker det är kul när jag börjar skriva.
14. Men sen tröttnar jag rätt fort.
15. Jag är fruktansvärt förälskad i min man.
16. Han är jättesöt.
17. Men också stor och stark och trygg.
18. Och mitt livs stora kärlek.
19. Just det, jag skulle skriva om mig själv.
20. Jag pratar ofta ilsket med min dator.
21. Men den lyssnar sällan på mig.
22. Jag kan ha en dialog med personer på tv.
23. Men de svarar heller aldrig.
24. Jag är inte alltid så lyhörd.
25. Och lite bortskämd med uppmärksamhet.
26. Men jag är väldigt snäll.
27. Och mår dåligt när jag kommer på mig själv med att inte lyssna på vad någon säger.
28. Vilket händer oftare än vad som är bra.
29. Jag är uppvuxen i Afrika.
30. Och lärde mig svenska när jag var 13.
31. Det är jag ganska stolt över.
32. Speciellt med tanke på att jag har språket som mitt verktyg i yrket.
33. Jag älskar att dansa men gör det väldigt sällan.
34. Min man spelade in en film på mig när jag dansade en gång.
35. Det såg hemskt ut.
36. Så nu vill jag inte dansa offentligt.
37. Han tycker dock att jag är jättesexig när jag dansar.
38. Så vill han att jag ska dansa för honom kan jag tänka mig att ställa upp.
39. En annan grej jag gillar att göra är att läsa.
40. Jag läser väldigt, väldigt mycket.
41. Och väldigt, väldigt snabbt.
42. Vilket gör att jag ibland inte uppfattar precis varenda detalj i en bok.
43. Och har en tendens att blanda ihop vissa böcker.
44. Men det gör inget för jag läser gärna om dem som jag gillade.
45. Vilket många tycker är konstigt.
46. Men när man läser så fort som jag gör kan man inte läsa nya böcker hela tiden.
47. Då skulle man bli knäpp.
48. Fast det kanske jag redan är, litegrann.
49. Jag har en tendens att brista ut i konstiga icke-sånger när jag är hemma.
50. De har ofta samma melodi.
51. Men texten kan variera.
52. Do-do-do är en av varianterna.
53. Jag tänker inte berätta om de andra.
54. Jag hade länge en väckarklocka som väckte mig med julsånger.
55. Detta har skadat mig för livet.
56. Jag sjunger ofta på julsånger.
57. Nästan varje dag.
58. Väckarklockan lever inte längre.
59. Min man slog sönder den en morgon när jag var bortrest och hade glömt att stänga av den.
60. Jag förstår honom.
61. Men vill gärna ha en ny.
62. Helst en som väcker en med julsånger.
63. Men jag har inte lyckats hitta någon.
64. Min högsta önskan är att få bli mamma.
65. Ibland tror jag att min önskan aldrig kommer att slå in.
66. Det är en mycket skrämmande tanke.
67. Samtidigt som jag vet att jag skulle överleva.
68. Har jag svårt att föreställa mig ett liv utan avkomma.
69. Tanken på att inte få bli farmor eller mormor är nog betydligt jobbigare än att inte få bli mamma.
70. Varför vet jag inte.
71. Men att bli gammal utan att få ha små barn i närheten skrämmer mig.
72. Jag börjar lägga ner tanken på adoption.
73. Mest för att vi varit igenom så mycket sorg och elände redan.
74. Jag orkar inte med fler års väntan och förtvivlan.
75. Men jag är ganska säker på att jag kommer att ändra mig.
76. Speciellt om vi misslyckas med våra ivf:er.
77. Just nu är inte ivf:erna det viktigaste i mitt liv.
78. Det är min man och mitt nya jobb.
79. Det är otroligt skönt att kunna fokusera på något annat.
80. Det måste vara så här man mår när man inte är barnlös.
81. Jag önskar att jag alltid kunde må så här.
82. Men samtidigt känner jag att ledsamheten smyger sig på när jag ser gravidmagar.
83. Jag har sett väldigt många sådana i dag.
84. Och börjar undvika att titta i mammabutikens skyltfönster.
85. Jag vill inte avsluta den här listan på ett sorgligt sätt.
86. Så jag byter samtalsämne.
87. Jag är superförtjust i Marit Bergmans musik.
88. Och har en ny mobil som jag vill ladda över lite låtar i.
89. Jag får det dock inte att funka.
90. Jag brukar vara tekniskt lagd.
91. Men min bonusson är bättre än jag på datorer.
92. Vilket jag tycker är skitpinsamt.
93. För han är bara elva.
94. Hans bästa kompis har en likadan mobil som jag.
95. Han köpte sin först.
96. Det tycker jag också är skitpinsamt.
97. Jag är något av en prylfantast.
98. Och även en skofantast.
99. Och så gillar jag kläder och mode.
100. Och måste absolut byta frisyr snart.

Tillägg: Jag blev alltså utmanad av Anna att göra den här listan. Har redan hunnit utmana Kattmamman men lägger till Pia, Astillbe, Crrly och Jimmy Fredriksson.

Postat i:Utmaningar

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Det var ungefär så jag har uppfattat dig med 🙂

    /Anette.

  2. Tinselflickan skriver:

    Shit, jag har glömt att utmana någon!

    Lägger till det..

    /T

  3. Harmony skriver:

    Vilken underbar lista!
    Du är en sån härlig människa!

    *ler*

  4. crrly skriver:

    Förlåt!! Har lämnat bloggvärlden för ett tag. Jag gjorde lista, två ggr!, redan förra hösten. Kolla om du vill:

    http://crrly.blogspot.com/2005/09/
    100-saker-om-crrly.html

    och

    http://crrly.blogspot.com/2005/10/
    mer-100-hehe.html

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

