Tinselflickans arkiv

Stormsteg

På fredag, om bara fyra dagar, ska jag börja testa med ägglossningsstickor igen.

Det är lite surrealistiskt det där. Jag har under de år vi försökt varit dålig på sådana grejer, levt ett liv med oregelbundna sovtider och trots att vår utredning visade att jag verkligen hade ägglossning har jag väl inte riktigt trott på det.

Förra månaden fick jag svart på vitt att jag verkligen ägglossade. Vilket känns skönt att veta, faktiskt. För då är det inte så svårt att ta in att det verkligen inte funkar för oss. Vi blir inte gravida utan hjälp.

Jag hoppas få omslag på söndag eller måndag. Då blir det FET tre dagar senare. Onsdag eller torsdag nästa vecka, alltså.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Det blir verkligen snabba ryck när man får lov att börja direkt i påföljande cykel – det har ju aldrig hänt mig (utom när jag missade chansen i månadsskiftet april/maj och sedan fick sätta igång med Progynon istället månaden efter). Jag håller tummarna för att din kropp ska fortsätta att sköta sig! Kram!

  2. sanna skriver:

    Redan! Vad skönt att det liksom flyter på.

    KRAM!

  3. crrly skriver:

    Tummar!! :-*

  4. Anonymous skriver:

    Nya friska tag!
    En fråga; -Om du får ett ägg och lossar ett samtidigt, finns det då möjlighet att det blir flerbörd? Dvs en på naturlig väg och en av ”bästa bebisblandningen”??

    En konstig fråga av en novis i ämnet../Anette.

    fast då kanske det krävs samlag och det orkar man kanske inte tänka på då mitt i matchen??

  5. Tinselflickan skriver:

    haha, förra gången resonerade vi precis så och körde dubbelt upp… =) Vi fick ju inga förhållningsregler om att låta bli, så att säga.

    Men det bidde ju inget alls.

    Jag vet inte, jag tror att det är kört ”den vanliga vägen” för vår del.

    men visst, rent teoretiskt skulle det kunna bli tvillingar vid ett ostimulerat FET, om man har tur och lyckas pricka in ägglossningen också. Och råkar vara fertil.

  6. Astillbe (Busan) skriver:

    Så fort tiden går! Här sitter jag och bara väntar och väntar, eller nåja, nästan iaf! KRAM!

  7. Linda skriver:

    Skönt att ni är på gång med ett nytt försök igen! Håller tummarna för er!

  8. Salvia skriver:

    Jepp. Bara att börja krama tummarna igen då!

  9. Cinks skriver:

    Håller alla båda tummar, Tinsel! Beundrar den enorma kämparanda och envishet…och har visst blivit lite peppad för nu har jag bokat in tid för att åtminstone PRATA om frysåterföringen som vi har framför oss… Lycka till dig/er!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

