Tinselflickans arkiv

ÄNTLIGEN!

Precis när jag satt och ondgjorde mig över SU i dag (och skulle skriva ännu ett ilsket inlägg) kom jag fram i telefonkön.

Ett nytt frysförsök är bokat till vecka 39. Jag börjar testa med ägglossningsstickor 22 september.

Barnmorskan som svarade var jättemedkännande men jag själv kände mer att det här var ett samtal jag ville få överstökat. Dels är jag inte särskilt ledsen över att det inte blev något, dels vill jag kunna sikta in mig på nästa försök.

Jag tänker så här: Få avklarat den här sista eskimån, så kan vi ta ställning till hur vi gör med nästa ivf. Om jag ska göra en storsatsning på bindvävsmassage och zonterapi innan jag kör igång (om jag hinner, vilket jag inte är helt säker på att jag gör), vilket jag lutar åt. Det finns faktiskt ingen anledning att stressa igång ett nytt ivf-försök, bättre att läka kroppen lite och sen köra igång igen.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF, ,

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Det där är en jättebra känsla (i paritet med min ”sikta in mig på NÄSTA syskon”-känsla skulle jag vilja säga ;-))

    Ett frysförsök i naturlig cykel åsamkar ju inget annat än mentalt lidande och är ju snällare mot kroppen!!

    Kram Lillan

  2. Cinks skriver:

    Guh va bra du är som kämpar på med nästa. Jag drar mig mentalt för det där samtalet om att tina ur frysen i det längsta…’jag ska bara’…*hmfr*

  3. Tingeling skriver:

    Kloka, kloka du!

  4. Tilda skriver:

    Du resonerar väldigt samlat och klokt just nu, gumman, jag hoppas så klart att du slipper fundera på mer plock och att detta FET blir ditt sista 🙂
    Snygg tidning idag förresten!
    Kram

  5. Pia skriver:

    Jag tror du tänker helt rätt. You go girl! 🙂

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

