Tinselflickans arkiv

Give me patience!

Satt i telefonkö hos SU i morse. Försökte komma fram och meddela att FET:et misslyckats, och att jag vill boka in ett nytt.

Håhåjaja. Hur enkelt var det på en skala?

För det första måste jag smussla lite, för att inte berätta för alla mina arbetskamrater att jag fick mens i fredags. Det är detaljer som jag sparar åt resten av världen. Nämligen er. Så jag försökte passa på när ingen var där. Jättelätt. Inte.

För det andra händer det hela tiden saker. Det ringer i typ tre telefoner. Varav två är mina och den tredje måste jag svara i. Samtidigt som jag sitter i telefonkö i en fjärde telefon.

Jag gav upp efter tjugo minuter. Då hade jag ändå hunnit ta två andra telefonsamtal. Plus pratat med två arbetskamrater.

Hur i helvete ska man lyckas nå fram? Varför har de inte en mailadress? Det hade ju varit så otroligt mycket lättare. Jag mailar att vi misslyckats, de ringer mig för att boka upp nästa försök och så är jag tillgänglig när de ringer. Jag kan gå ut ur rummet och vara lite privat.

Jaja. Jag gör ett nytt försök i morgon bitti.

Skulle det mot all förmodan vara någon på SU:s IVF-enhet som läser detta, så har ni ju mitt nummer…

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Betty2 skriver:

    Tydligen har de en mailadress, men den verkar de inte ge till särskilt många. (Jag har aldrig fått den heller.) Jag vet 2 personer som har mailat dit. En av dem är Lalli (om jag inte minns helt fel nu), du kan väl be henne ge dig adressen?

    Lycka till! Vet hur jobbigt det är… (Du kan ju testa att ringa via växeln oxå, ibland går det lite fortare den vägen.)

  2. Tilda skriver:

    Tänk att det ska vara så svårt att komma fram på det stället! Och jag kan intyga att när jag var där mellan kl. 8-9.30 igår så var det ingen rush i korridorerna så varför i hela friden sätter de inte in fler resurser som kan svara i telefonen??? Utmärkt idé med mailen, vi kanske ska trycka på om det allihop? Kram och sköt om dig i helgen!

  3. adde skriver:

    Telefonköer är jobbigt…
    Kan inte din man ringa och tala om det för dem samt boka nytt?

  4. Tinselflickan skriver:

    Adde: Han har inte stenkoll på min menscykel, även om han kan rätt mycket om den – så jag gör det hellre själv.

    Åh! Nu kom jag fram!

    Jag ska se om jag inte kan pusha på lite om en mailadress nästa gång jag är där…

  5. Anonymous skriver:

    Åhhhh dessa hemska telefonköer och så har de ju bara telefontider när jag jobbar……
    Jag ska också puscha för mailadress eller Smstjänst. Vi lever väl i ett informationssamhälle med modernteknik eller?

    Det finns en mail adress på deras hemsidan. Undras om den går att använda???

    Många Kramar till dig från Agapanthus

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

