Tinselflickans arkiv

Sorg som sorg som sorg

Det går ju inte att sörja på samma sätt varje gång man börjar blöda. Jag har blivit mer och mer förberedd på den där jävla mensen för varje månad som gått.

Men det är klart att man hoppas lite mera varje gång man gör något ivf-relaterat. Det kan ju faktiskt vara enda sättet för oss att få barn tillsammans. Alla andra månader kanske det är kört.

Och precis som jag skrivit flera gånger sedan i fredags trodde jag faktiskt att det hade gått vägen den här gången. I alla fall i nästan ett dygn. Jag tror inte jag var ensam om att tro det, att döma av alla kommentarer jag fått.

På något sätt borde ju fallet bli hårdare när man väl är övertygad – jag har inte varit så här övertygad sen mina nybörjarmånader under första året som vi försökte. Men ändå har jag lyckats hålla mig ifrån det stora, djupa svarta hålet. Dels för att det händer en massa kul grejer just nu, men även för att jag har blivit lite mer luttrad, helt enkelt.

Även om jag tror att jag kanske är gravid så är det inte givet att det blir en bäbis. Man går igenom så mycket elände att man till slut inte tror sig vara värd att få vara lycklig. Och ser hinder för lyckan överallt. Så även om jag var helt bombsäker på att jag skulle få ett plus på stickan var det inte hela världen att mensen kom ändå. Jag hade ju känt det på mig att den var på väg.

Nu lyfter jag blicken från det här försöket och blickar framåt. Jag vill hinna med en ivf till i år eller kanske prioritera en behandling mot min endometrios innan vi börjar med en ny ivf. Vilket innebär att vi måste köra slut på frysembryon. Så om sisådär en 16-17 dagar är det väl dags för ett nytt FET, hoppas jag.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Grodis skriver:

    Nyss hemkommen från en skön semester i Lappland och jag kastar mig över datorn och din blogg för att uppdatera läget och jag säger bara:

    F-N!!
    Så otroligt ledsen för er skull! :´-(

    En stor, stor kram och många tankar och en stor skål med pepp och styrka inför nästa försök, gumman!

  2. Tinselflickan skriver:

    Tack grodis, och stor kram tillbaks!

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

