Tinselflickans arkiv

Time passing

Tiden går väldigt långsamt. Men den går, vilket just nu är huvudsaken.

I går tog jag min tillflykt till datorspelet Settlers. En gammal favorit så här när jag väntar på att se om en ivf eller ett frysförsök har fungerat. När maken kom hem la vi oss i soffan och tittade på tv och film. Med avbrott för middag.

Det är klart att jag tänker på vad som kanske – eller inte – händer i min kropp. De här sista dagarna innan domen faller är man så förvirrad. Jag vill ju veta om jag ska ställa in mig på stor lycka eller om jag kommer bli besviken igen.

Man kan jämföra ivf-processen som ett riktigt jävligt maratonlopp*. Man jobbar, och jobbar och till slut kommer man in i stadion och kan se ett slut på det hela. Men varje gång man tror att man är klar snubblar man. Och så ringer de på den där klockan för att signalera ett varv till fast man trodde man var klar.

Hur ställer man in kroppen och knoppen på det? Ett evigt omstart. Jag vet inte.

Jag vet bara att jag tror mindre och mindre på att jag kommer i mål den här gången.

* Eller vad vet jag, jag har väl aldrig sprungit maraton…

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Salvia skriver:

    Ja. Vad säger man?

    Låt den där förbaskade tiden gå fort nu! Så att du får veta åtminstone.

    Det finns inga sätt att förbereda sig för en eventuell sorg. Inga sätt att undvika sorgen när den är ett faktum.

    Det enda man, kanske, kan göra är att inte ta ut den i förskott.

    Låt nu vara nu och sedan bli sedan.

    (Det brukar i alla fall funka några minuter åt gången ;))

  2. Marie skriver:

    Har precis hittat din blogg och din historia är nästan PRECIS SOM MIN! Inte för att det är speciellt skoj det vi går igenom, men du skriver prcis som jag känner. Har också gått igenom 2 IVF och är nu på mitt tredje FET, har försökt sen juni 03 och har 2 tidiga missfall (efter spontan grav) bakom mig.

    Jag ruvar som sagt också och ska testa på torsdag, och mina känslor åker en slags berg och dal bana och jag ”letar symptom”, samtidigt som jag båpde tror och inte tror att vi lyckades denna gång.

    Jag kommer med spänning följa din blogg och håller tummarna för oss båda!

  3. Sommartjejen skriver:

    Hej gumman!
    Ska se om det går bättre att skriva idag, har ju fått byta internet program för att kunna gå in och läsa din blogg.
    Vad gör man inte!! 🙂

    Ska du testa på torsdag eller hur gör du?
    KRAMIS!!!

  4. fuksen skriver:

    ansluter till kloka Salvias tankar -välformulerat.
    Du verkar nere, tinseltösen… inte helt konstigt iofs, men jag hoppas att du har fel i dina onda aningar. JAG tror fortfarande!!
    Stora kramar!

  5. skåneAnna skriver:

    Håller tummarna än hårdare för dej – bästisen har tyvärr fått negativt besked denna gången också…. Är så himla besviken, kan inte ens _försöka_ förestäla mig hur det är för er som faktiskt _är_med_om_det_.

    *håller tummarna hårt*

  6. Tinselflickan skriver:

    Åh, Salvia, du är så vis! Jag ska försöka låta bli att ta ut sorgen i förskott. Men det är väldigt, väldigt svårt…

    Marie: Lycka till på torsdag. För mig är det också dagen d – om jag inte får mens då ser det ut som om det gått vägen…

    Sommartjejen! Gulledig!Jag väntar med att testa till helgen, tror jag.

    Fuksen: tur att någon gör det! Kram!

    Karriärmamma: Vad tråkigt att det inte gick vägen för din bästis. Sorgen är så stor och total då. Tack för dina tummar!

  7. Lillan skriver:

    Det kanske till och med kan jämföras med min hatsport Gång??? Där man kan bli avplockad precis innan man går in på arenan för sista varvet – snopet som fan!

    Jag vill ju onekligen att tiden ska gå fort både för din och min skull – själv börjar jag få stora nojan för UL nästa vecka… Som du kanske har läst så valde jag bort det privata VUL:et hos min gynläkare för jag är så rädd för vad det KAN visa, trots att jag har sett hjärtat slå därinne för 9 veckor sedan…

    Stor kram och lyckosparkar!!!
    //Lillan

  8. Anonymous skriver:

    Denna olidliga väntan.
    Men nu har ytterligare en dag gått och jag håller tummarna för att det blir ett stort plus!!!
    Styrkekramar!
    Agapanthus

  9. Tinselflickan skriver:

    Lillan: Gång, ja! Det är en snopen sport om något.

    Det kommer gå så bra för dig på UL, det är jag säker på! Kram!

    Agapanthus: Japp, ytterligare en dag har gått och snart, snart kan jag börja ana hur det gått. Kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

