Tinselflickans arkiv

Lite halvdeppig

Salvia är en klok kvinna. Hon tycker inte jag ska ta ut sorgen i förskott.

Självklart har hon rätt.

Men det är så svårt att veta hur man förbereder sig inför dagen d. Jag vill liksom gärna vara förberedd. Så inte sorgen kommer som en blixt från klar himmel och golvar mig totalt.

Jag vet inte vad det är som är så farligt med att bli så ledsen men det är lättare att hantera sorg i små droppar än hinkvis.

Men jag försöker göra som Salvia säger. Leva i nuet. Vilket just nu innebär att spela ohälsosamt mycket tv-spel och kolla extremt mycket på brittiska tv-serier.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Cinks skriver:

    Det klingar ju helt klart förnuft i att inte ta ut sorg i förskott. Ändå ligger det alltid närmare till hands än att glädjas. Istället för att ta ut sorgen i förskott och bli ledsen TVÅ gånger om det värsta inträffar så borde vi från barnsben få lära oss att glädjas innan vi känner motsatsen. Besvikelse är inget farligt (men väl så jobbigt att ta) och vi har bra mycket roligare om vi gläder oss istället för oroar oss. Jag är en av dem som nog måste jobba lite på det där… / C

  2. Salvia skriver:

    Söta du, vet inte om jag är så klok alla dagar. Jag kan ju också få panik och inbilla mig avslag pga tappade plomber och annat…

    Egentligen kan man inte riktigt sörja i förskott; det är nog omöjligt att riktigt, riktigt känna sorgen när man fortfarande hoppas.

    Ändå är det så lätt att tro att man ska kunna dämpa fallet genom att hela tiden föreställa sig det värsta. Vilket vi alla vet inte fungerar; när det värsta väl händer kommer sorgen med full kraft likförbaskat.

    Jag tycker att TV-spel och brittiska serier låter bra. Att blogga om vad man tänker är också att vara här och nu.

    Mitt nu är synen av vårt äppelträd och ljudet av en grävmaskin, en rejäl förkylning och hunger.

    Att innerligt hoppas och längta efter ett barn, ja, det är väl ditt här och nu?

    KRAM

  3. Tess skriver:

    Jag tycker att ditt leva i nuet låter jätte bra. Det är så svårt det där, att inte vara lite pesimistisk och att ändå klara av ett eventuellt negativt besked … Det går nog inte att komma på ett bra sätt. Man får hitta på det som passar en själv bäst.

    Jag hoppas på positiva besked, så klart!

  4. crrly skriver:

    Jag har väldigt goda aningar vad gäller dig nu, Tina!

    Senast jag kände såna goda varsel var när lillebror vann budgivning om lgh förra veckan.

    Inga jämförelser i övrigt.

    🙂

  5. Adde skriver:

    En dag i taget! Varje dag som går utan VERKLIGA negativa tecken är väl bra, eller? Kanske går det att koncentrera på och glädjas lite åt det? Utan att för den skull ta ut någon ”riktig” glädje i förskott…

    Kramar

  6. Puffan skriver:

    Gud vad jag hoppas…

  7. Tingeling skriver:

    Hur går det Tina? Uppdatera, uppdatera!!!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

