Tinselflickans arkiv

Symtomanalys

Okej. Here goes.

En dag i förra veckan kände konstiga smärtor där jag inte haft smärtor förut. Någonstans till höger om livmodern, lite högre upp än där jag har min ”endovärk”.

Sen får jag då och då (mycket mera sällan nu) träningsvärksliknande kramper i livmodern. Ungefär som mensvärk, men lite annorlunda. Kan inte förklara mer.

Sen fryser jag jämt. Men det beror nog mest på att jag sover dåligt.

Ömma bröst har jag om jag slår på dem, typ.

Endovärken tar jag som ett tecken på att allt är som det brukar, det vill säga ingen graviditet.

Glädjen och säkerheten jag kände häromdagen, och förtvivlan som jag kände dagen efter, har förbytts mot ett konstigt icke-varande, där jag bara går omkring och känner efter utan att våga hoppas.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. skåneAnna skriver:

    Mina tummar är blå och iskalla, eftersom jag håller dom så hårt för dej och min allrakäraste kompis!
    *tumme*
    *tumme*
    *tumme*
    etc… i all oändlighet!

  2. Anonymous skriver:

    Jag hoppas åt dig, det vet du. Stor kram – Erica.

  3. Betty2 skriver:

    Hmm, den där annorlunda mensvärken tycker jag låter bra. Angående spända/ömmande bröst så fick jag inte det förrän flera veckor efter test när jag blev gravid. Trots att det var tvillingar och säkert ovanligt höga hormonnivåer. Så deppa inte över det. 😉

    Håller tummarna!!!

  4. Tinselflickan skriver:

    Tack för alla tummar – jag håller på att bli galen av alla funderingar… =)

  5. Viol-jennie skriver:

    Och jag fick aldrig ömma bröst överhuvudtaget. Har fortfarande inte ömma bröst och jag är i nionde månaden. 🙂

    Så man kan aldrig veta 100 procent när det gäller symptom.

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

