Tinselflickans arkiv

Uppåneråuppåner

I går var jag bombsäker på att det hade tagit sig. Helt jävla bombsäker.

I dag är jag nästan lika säker på att det inte tagit sig. Helt jävla nästanbombsäker.

Så länge jag känner mina vanliga menssymtom är jag i princip övertygad om att det skitit sig. Men så fort något annat hugger till i magen (inte för att det gör det, men ibland känns det konstigt) så vågar jag hoppas ett litet tag till.

Det är bara det att nu var det rätt så länge sedan jag ruvade så jag minns inte riktigt hur det var att djupanalysera på det här viset. Lite gaser i magen skulle lika gärna kunna vara en blivande bäbis – vad vet jag?

Just nu är jag mycket förvirrad.

Och det värsta är att det är minst en veckas förvirring och uppåneråuppånerande kvar. Och jag som lyckats lura mig själv till att tro att jag kommer ha för mycket att göra för att analysera.

Tji fick jag. Jag kommer sitta så här hela dagarna på jobbet, inte göra ett skit och bara fundera och känna efter.

Och då undrar jag lite lätt varför man inte kan få sövas direkt efter ET och väckas två veckor senare (eller tre, om man så vill) med en klapp på kinden och ett ”Jag är ledsen, men det funkade inte” eller ”Grattis! Du är gravid”? Hm? Borde inte det ingå, liksom?

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Adde skriver:

    Förstår att det är himla jobbigt och framför allt TRÖTTANDE med detta uppåner…
    Varma kramar

  2. sanna skriver:

    Det kan kännas likadant i magen. Att vara gravid och att vänta mens. Och brösten kan lika gärna ömma och vara stora inför mens som då man är gravid.

    Berg- och dalbanan mellan hopp och förtvivlan är vidrig.

    Jag önskar jag kunde FFW så att vi vet snart, gumman.

    KRAM från Sanna

  3. Nathalie Winberg skriver:

    Haha bra idé, du kanske har något bra på G där, finns det inte någon ”förslagslåda” på Sahlgrenska? 😀

    Håller tummarna för dig med, som alla andra 🙂

  4. Isidor skriver:

    … och det här leder vidare till en annan skojig tankesnurra. Antag att det faktiskt fungerar den här gången, ska du då, om några år, säga till ditt barn ”Innan du var född, tog jag fel på dig och en fis.”?

    Fast man kanske inte måste berätta allt…

  5. dagmara skriver:

    Tina hjälp!!!
    Jag har fåt ett brev från Sahlgrenska med info om att mo några månader det är dags att kalla oss till varat första besök inför ivf och nu börjar jag fundera vad betyder”några” månader???Två är några ,med tolv okså. Vet du det, hur mycket tid tar det?
    Tack snälla…

  6. Tinselflickan skriver:

    Adde: Absolut. Tröttande är bara förnamnet.

    Sanna: Va?! Har du inget trollspö som du kan använda för att trycka på FFW-knappen? Attans.

    Nathalie: Jag ska se om jag inte kan föreslå det nästa gång jag är där… ;o)

    Isidor: Nädu, det måste man faktiskt inte berätta.

    Dagmara: Jag vet lika lite som du hur lång tid det kan ta. Men om du ringer numret som står på lappen får du bättre besked än här. Och kollar du här kan du komma i kontakt med andra som väntar i kön och även såna som redan kommit fram. Lycka till!

  7. skåneAnna skriver:

    Det är ju genialt! Att sövas direkt efter som du föreslår!
    Jag bifaller den idén direkt.

  8. Lillan skriver:

    Jag har ju sagt det – om de hade erbjudit mig att sövas ner i två veckor efter ET för 10 000 så hade jag skrivit under på stående fot! De två veckorna är tortyr i klass med nagelutdragning och vattendroppar mot pannan i flera veckor!

  9. Tingeling skriver:

    Sällar mig till skaran som håller tummarna så det knakar! Hoppashoppashoppashoppas….

  10. Lindapinda skriver:

    Verkligen bra ide´!:-)Har följt denna bloggen ett tag nu & hoppas att det går vägen för er denna gången! Det tycker jag verkligen att ni är värda!

  11. Cinks skriver:

    Brr-rr, väntan är förfärlig. Det är som värsta Halloween i hjärnan, så mycket spökar det. En vecka kvar, håll ut och håll upp humöret =D
    / Kram Cinks

  12. Camilla skriver:

    Å, det måste vara så himla jobbigt. Väntan är värst. Jag håller tummarna för dig!

  13. Tinselflickan skriver:

    Ja Lillan, det är du som inspirerat mig till de där tankarna. Om att bli sövd direkt efter ET.

    Cinks: Halloween, allhelgona – allt på en gång! Tänk att kunna slippa eländet!

    Tack för alla tummar!

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

