Tinselflickans arkiv

*Peppar peppar*

Om det är så att embryot i min livmoder trivs och om det fortsatt att dela på sig, ser det ut som på bilden och är typ 0.1-0,2 millimeter stort.

Det är ganska litet.

Det är nu sju dagar sedan jag ägglossade och fem dagar sedan det befruktade, upptinade ägget placerades i min mage. Att man kan göra så är helt ofattbart men jag är glad över att chansen finns.

Men det känns som om det är väldigt mycket som ska klaffa för att det där lilla dammkornet ska växa upp till något som liknar en bäbis.

Och så undrar jag om det verkligen är så färgglatt därinne? Vilken psykedelisk känsla det stackars embryot måste ha.

Tänk om jag får en hippie!!!

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Isidor skriver:

    Om du får det, kommer den säkert ut med långt hår, konstigt pannband och en fårskinnsväst, spelandes ”How many roads must a man walk down” på en nästan stämd gitarr!

    Det vore en syn!

  2. Umeboshi skriver:

    Oooh… the colours…

    Häftig bild, onekligen!

  3. skåneAnna skriver:

    *TUMMAR*
    *TUMMAR*
    *TUMMAR*
    (osv, du vet…)
    😉

  4. crrly skriver:

    Hippiebäbis, haha! Kan det bli bättre?! 😀

  5. Linda (Gosan) skriver:

    Haha! Det skulle jag verklligen vilja se…

  6. Tinselflickan skriver:

    Bäbisen får se ut som den vill, bara jag slipper lyssna på hippiemusik. Hörlurar är en förälders bästa vän. Eller nåt.

  7. crrly skriver:

    Something for you, my dear: http://www.familjeliv.se/
    Forum-2-14/m11980830.html

    Hur mår du??

  8. crrly skriver:

    … All you need is love.. pampampampampam… 😉 Caaaaliiifårnia driiiiming, a tatch of winters deeeeeeej.. 😉

    Jag är absolut en hippie jag! 🙂

    http://www.youtube.com/
    watch?v=jrllrB142lM

    😉

    Nä… Ska sluta nu!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

