Tinselflickans arkiv

Orosmoln

Förra menscykel gick allt som på räls. Ingen besvärlig värk i högersidan, som jag brukar ha från ägglossning och fram till dess att mensen kommer.

Nu är den huggande värken tillbaka. Hoppas, hoppas att den bara jävlas lite med mig.

Faktiskt så är jag rätt lugn inför det här försöket. Skulle vi misslyckas har vi ett embryo till i frysen. Skulle inte den klara upptining är det dags att köra en ny ivf. Oavsett vilket har vi gott om tid på oss och jag är inte speciellt orolig.

Vis av erfarenhet vet jag att om sisådär en vecka kommer jag vara som förbytt. Orolig, nervös och framför allt kommer jag att känna efter så det heter duga. Men än så länge njuter jag av lugnet.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. anna skriver:

    Å, jag hoppas verkligen det funkar!!! Håller tummarna för bsätisen också, som går och ”ruvar” hon med.

    Orättvist är vad det är!
    Men jag håller på din sambo: nu räcker det!
    *tummar*

  2. Herr Tilda skriver:

    …. dax att lägga in en liten ”jag-håller-tummarna” kommentar” 😉

  3. LillaSandra skriver:

    Jag håller tummarna stenhårt för att det ska gå vägen den här gången! Det är din tur nu, tycker jag!!

    Har väldigt dåligt samvete för att jag inte vågat mig in på AFF efter uppbrottet, men mentalt känns det bättre att hålla sig därifrån nu tills det är dags att försöka på nytt. Nya sambon och jag har ju redan en ”nästan-bebis” – vår rottisvalp! 😉

  4. Nathalie Winberg skriver:

    Jag tänkte vara lite originell, men det går liksom inte. Lycka till 🙂

  5. Lillan skriver:

    Ja, det finns ju inte så mycket att påverka i det här läget… Jag vill ju så gärna att det ska gå vägen nu, men det viktigaste är att du inte går under, utan kan se framåt även om det inte skulle funka den här gången. Inte för att det skulle påverka utgången av det här försöket utan för att jag vill att du ska må bra och få njuta av livet lite grand 😉

    Jag håller tummarna!
    Kram!

  6. Tinselflickan skriver:

    Anna: hoppas det går bra för din bästis. Tack för tummarna!

    Herr Tilda: Tackar så mycket! =)

    Lillasandra: Ett tag var det många som undrade vart du hade tagit vägen, men jag tror att de flesta har ”bytts ut” vid det här laget. Ha inte dåligt samvete – det är bara skönt att slippa hela den biten, eller hur? Och nu har ni ju en hund att ta hand om… ;o)

    Nathalie: Tack! =)

    Lillan: Jag går raska promenader och fyller min lediga tid med mängder av saker att göra. Plus att precis som jag skrev är detta inte sista chansen, utan vi har gott om tid och behandlingar på oss. Kram!

  7. Anna K skriver:

    Håller tummarna för er!!

  8. Camilla skriver:

    Tänker på dig! Håller tummarna!

  9. Tinselflickan skriver:

    Tack för tummarna! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

