Tinselflickans arkiv

Two-faced hag

Jag fick en av de kvinnliga läkarna i går på återföringen. Det var inte utan viss bävan jag la mig i gynstolen, för jag har ju hört talas om att det finns en som är hårdhänt på SU. Nu minns jag faktiskt inte vad hon hette, kvinnan i går. Men det kan mycket väl ha varit hon.

För utan förvarning körde hon in det där hyllkonsoll-liknade medeltida tortyrredskapet och eftersom alla kvinnor inte är byggda på samma sätt gjorde det skitont. Jag hoppade till och spände mig rejält och det var med stor irritation i rösten hon bad mig ligga långt ner med rumpan. Hrmph.

Det var inte förrän hon tog sats igen som hon fick in hyllkonsollen så hon var nöjd och sen funkar den som ett tving på något sätt – hon skruvar på den så hon kan jobba utan hinder, så att säga. Jätteskönt.

Sen svabbade hon, vilket är rätt obekvämt, varefter hon tryckte ner ultraljudsmanicken skithårt på min kissenödiga mage – efter att ha droppat iskall ultraljudsgel (eller vad det nu är för goja) på min mage och fnissat skadeglatt när jag skrek till. Sedan fick jag hålla manicken medan hon förde in den lilla katetern, fick in ägget och visade den lilla lysande pricken i min livmoder.

Efter det var hon som förbytt. Hon tog ut katetern och hyllkonsoll-tvinget varsamt, och försökte sedan ta mig i hand och önska mig lycka till med ett stort leende. Snacka om mind games!

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Camilla skriver:

    Grymt spännande. Verkligen.

  2. Mina skriver:

    Fy vilket sätt! Vad är det med vissa människor??

    Förresten, fick du instruktioner om att vara kissig inför införandet? Många har skrivit om det men själv har jag aldrig fått den informationen.

    Kram!

  3. Lillan skriver:

    GRÄSLIGA hyllkonsoller – håller med dig! Svabben är det riktigt läskigt att vara med om!

    mina: jag har vid alla mina 6 ET fått order om att vara kissnödig – tre i Örebro och tre på Carlanderska…

  4. Astillbe (Busan) skriver:

    Låter som min! Hade henne både äp och et.

  5. Betty2 skriver:

    Fy 17, det var ju värre än jag hade föreställt mig. 😦 Speciellt när hon inte verkar visa någon som helst förståelse…

    Nu måste vi så klart diskutera detta på torsdag, speciellt eftersom Busan tror att hon hade samma läkare. 😮 Jag gjorde FET dagen mellan Busans ÄP o ET, och jag kan inte tänka mig att det var min underbara (unga) kvinnliga läkare som betedde sig så. Hon är omtänksamheten själv… (om man nu kan skriva så, du är experten 😉 ).

  6. Astillbe (Busan) skriver:

    Betty2 – dessutom samma som även Lalli har haft! 😉 Mindes hennes berättelse från min första IRIS-träff i våras.

  7. Anonymous skriver:

    Jag tror doktorn var nervös, man vill ju inte schabbla i det läget liksom..
    Sedan när hon fick in lilla lyktan så slappnade hon säkert av och blev därmed med vänlig. Det krävs nog massor av rutin att våga vara avslappnad i vissa lägen. Sån är jag iaf.

    Vi har massor av blånande tummar för er här hemma, KRAAAAM!!

  8. Tinselflickan skriver:

    Camilla: Spännande är bara förnamnet.

    Mina: Ja, det har jag fått varje gång jag ska göra ET. Det är lättare för dem att se livmodern och placera allting rätt om urinblåsan trycker på.

    Betty2: jo, precis så kan man skriva! Hon var ju ung (någorlunda), så det kan ha varit hon men hon var verkligen inte lätt på handen. Sen överdrev jag lite – jag tror inte hon hånskrattade när jag fick gelen på mig och skrek, det var nog bara jag som överdrev lite… ;o)

    Ja Busan, vi måste reda ut på torsdag vem den här mänskan är!!!

    Annette (för jag antar att det är du som är anonym): du kan mycket väl ha rätt. Hon kanske var nervös (hon tappade faktiskt en kateter i golvet innan hon började), det hade jag varit. Hon var ju toksnäll efteråt!

  9. Anonymous skriver:

    Vad kul att komma tillbaks från semestern och få goda nyheter.

    Hoppas aldrig jag behöver träffa en sådan kvinna eller man för den delen.

  10. grodis skriver:

    Usch… jag känner SÅ igen mig i din beskrivning och håller absolut med om att kvinnliga läkare är mer hårdhänta. Borde ju vara tvärtom tycker man…

    Jag är på ett sätt väldigt glad att denna period av mitt liv är över.. och hoppas er också snart är det, av RÄTT anledning!

    Kram!

  11. Isidor skriver:

    Hon måste vara en sjuuuuuuuuk sjuuuuuuuuuuuuuk människa!

  12. Tingeling skriver:

    Gud vad spännande – jag håller verkligen tummar och tår för er, Tina!! Det SKA lyckas nu!

  13. Anonymous skriver:

    Jaså, du förstod att det var jag:-)

    Kram Anette!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

