Tinselflickans arkiv

Telefonsamtal

Det borde vara förbjudet att vara en gammal tant från 092-området, och ringa till min mobiltelefon upprepade gånger och fråga efter Sten, ungefär samtidigt som jag väntar ett olycksbådande samtal från Sahlgrenska, då de säger att våra embryon inte har klarat upptiningen och det inte är någon idé att komma dit.

Men än så länge har Sahlgrenska inte ringt *peppar peppar* så jag börjar få upp hoppet lite igen.

För övrigt så håller min man just nu på att raka sig, och själv vaxade jag benen i går. Enligt någon konstig logik vill man vara fin inför ett återförande. Eller som min älskling sa precis:

Jag vill inte att vårt barn ska se mig orakad.

Och precis som vanligt är han helt hundra på att det den här gången kommer att gå vägen* medan jag börjar planera för nästa ivf.

*Nu jävlar har vi lidit tillräckligt. Det är vår tur nu, sa han i går vid middagsbordet.

Postat i:FET och IVF, Kärleken,

No Responses Yet

  1. N skriver:

    Jag hoppas verkligen att samtalet kommer snart. Väntan är nästan det värsta av allt. Lycka till med FET och upptiningen. Jag har funderat lite över vilken frisyr jag ska raka (in the pubic triangle) så att läkaren har någonting att skratta åt på måndag på ägg uttagningen. Sjuk i huvudet blir man av IVF…

    Lycka till igen!

    Nina

  2. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Han har ju helt rätt, det är så mycket er tur nu. Jag håller tummarna stenhårt!

  3. Grodis skriver:

    Nu jäklar SKA det gå vägen, gumman! Tumhållning hålles hååååååårt! Nyfixade och ännu vackrare mamma & pappa, bättre kan det ju knappast bli! ;-D

    KRAM

  4. hermelinen skriver:

    Jaa, nu jävlar…! Snart får jag se dej med gravidmage på vår fika i Haga! *längtar*

    kramar

  5. Tess skriver:

    Jadu, så mycket någons tur har det nog aldrig varit.

    Tänker på er massor idag.

  6. Cinks skriver:

    Gigantisk tumhållning!

  7. Betty2 skriver:

    Jag hoppas det är mycket goda nyheter att du inte har skrivit något nytt blogginlägg. 🙂 Antar att det betyder att ni är på SU just nu och att du kanske redan är ruvare. Hoppas du kommer med en rapport snart, till alla oss ivriga tumhållare.

  8. Tinselflickan skriver:

    Tack alla, för era tummar! De måste ha hjälpt. Så släpp inte dem riktigt än…

    N: Samtalet kom aldrig, och det är jag glad för för det hade betytt att inget av våra embryon klarade upptining. Haha, jag brukar också byta frisyr därnere för att underhålla läkarna… ;o)

    Hermelinen: Ja – gravidfika!!! =)

    Betty: rapport är skriven. ;o)

    Tack igen alla för era tummar. Det värmer så gott att det är så många som hejar på oss! Puss och kram.

  9. maria skriver:

    Mycket intressant med att göra sig fin, jag rakade tex. benen inför en anställningsintervju nyligen. Trots att jag alltid bär långbyxor och inte hade någon plan alls på att slita av mig dem i intervjusitutionen.

  10. Tinselflickan skriver:

    Maria: Det är faktiskt inte så konstigt – man känner sig finare när man förberett sig, eller hur? Även om man inte tänker visa upp sin nyvaxade bikinilinje (förutom kanske i ivf-sammanhang) så känner man sig extra förberedd, liksom.

  11. maria skriver:

    Ja, jo, det är väl nåt sånt. Men ändå liksom.

  12. b skriver:

    TAnten kanske är senil men det är ju verkligen oflyt när dethändet i en för en själv känslig siuation!

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

